خبر فوری

 
 
مفتی عبدالله شوکت به جرم فساد مالی توسط پلیس اینترپل دستگیر شد
کد خبر :1956531607

16:36 1398/01/11


برچسب ها : پاکستان, فساد مالی, مفتی, کلاهبرداری,

سازمان بازرسی کل کشور پاکستان (نیب) عضو مرکزی پرونده " رسوایی مذهبی" به نام مفتی عبدالله شوکت را از طریق پلیس اینترپل، از کشور امارات متحده عربی دستگیر کرد.


 

به گزارش راز نیوز ، سازمان بازرسی کل کشور پاکستان (نیب) عضو مرکزی پرونده " رسوایی مذهبی" به نام مفتی عبدالله شوکت را از طریق پلیس اینترپل، از کشور امارات متحده عربی دستگیر کرد.

طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور پاکستان، مفتی عبدالله شوکت به همراه شخصی به نام شفیق الرحمن به همکاری تعدادی دیگر با دریافت پول از مردم به اسم مضاربه، سرمایه گذاری کردند. این افراد توانستند ظرف کوتاه مدت، 100 ثروتمند را فریب داده و ثروتشان را به غارت ببرند.
مفتی عبدالله شوکت رئیس اسبق وبسایت جامعه بنوریه با صدور فتوای دروغین و قرار دادن حرام با عنوان حلال توانست با همکاری شفیق الرحمن میلیاردها روپیه از ثروت مردم را به غارت ببرد . این درحالی است که طبق مدعای وبسایت جامعه بنوریه، مفتی عبدالله بدلیل چنین اقداماتی وی را از " جامعه " خارج کردند.

قابل ذکر است که متهم، پس از ربودن ثروت قابل توجهی با مبلغ بالا از مردم به نام مضاربه ، خود را در کشور امارات متحده عربی مخفی کرده بود که روز گذشته با همکاری و پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور پاکستان ( نیب ) با پلیس اینترپل دستگیر شد.


مفتی عبدالله شوکت متهم مرکزی پرونده " رسوایی مذهبی" متهم به کلاهبرداری میلیاردی به نام پروژه اسلامی از مردم پاکستان است.
سازمان پاکستان تاکنون بیش از 60 نفر را در این زمینه تاکنون دستگیر و مبلغ 568 میلیون روپیه را نیز بازگردانده است، اما این درحالی است که همچنان بازیابی مبالغ هنگفت زیادی باقی است که سازمان بازرسی کل کشور درحال رسیدگی به پرونده است.
طبق گزارش منابع سازمان ، یکی دیگر از اعضای مرکزی این گروه به نام مفتی اسامه در کشور مالزی مخفی شده که پس از مدت کوتاهی وی نیز دستگیر و در دایره قانون آورده خواهد شد.
مفتی عبدالله شوکت پس از دستگیری، طی چند روز آینده به کشور پاکستان آورده خواهد شد.

ارسال نظر

 
1