خبر فوری

 
 
معید یوسف: سیاست "منتظر باش، نگاه کن" کشورهای غربی درقبال افغانستان نابودی به همراه خواهد داشت
کد خبر :1634712054

14:07 1400/06/25


برچسب ها : بین الملل, پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف, کشورهای غربی,

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در یک کنفرانس رسانه ای با اشاره به سیاست کشورهای بین المللی در قبال افغانستان، آن را ناقص و نابود کننده عنوان کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در یک کنفرانس رسانه ای با اشاره به سیاست کشورهای بین المللی در قبال افغانستان، آن را ناقص و نابود کننده عنوان کرد و افزود: سیاست "منتظر باش، نگاه کن" جهان در زمینه به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانسان، استراتژی ناقصی است که این امر کشور جنگ زده را بیشتر به سمت نابودی اقتصادی سوق می دهد.

وی افزود: معنی منتظر باش و نگاه کن، نابودی است. کشورهای غربی در دهه 1990 میلادی همان اشتباه را کردند که منجر به نابودی اقتصادی، جنگ داخلی و پدیدار شدن به صورت تروریسم بین المللی شد. اکنون رهبران (کشورهای) غربی  اشتباه شان را پذیرفته اند و متعهد شده اند که مجددا این اشتباهات را تکرار نکنند.

شایان ذکر است طالبان پس از اشغال کابل مورخ 15 اوت، دولت موقت را اعلان کردند، درحالیکه بین الملل در خصوص ارتباط گیری با این دولت با شک و تردید روبرو است.

مشاور نخست وزیر پاکستان در زمینه امنیت ملی افزود: کمک های بشر دوستانه فقط یک اقدام موقت و پاره وقتی است که با حکومتداری، همکاری های نهادی و اقتصادی که برای بیرون آوردن افغانستان از مشکلات آن واقعا مورد نیاز است، برابر نیست.

گفتنی است پاکستان بزگترین حامی دولت طالبان در بحران کنونی بوده است، اسلام آباد نه تنها کالاهای امدادی به افغانستان ارسال کرده بلکه در زمینه به رسمیت شناختن طالبان در سطح بین المللی نقش یک وکیل را ایفا کرده است.

معید یوسف در ادامه اظهار داشت: پاکستان در زمینه برآورده کردن نیازهای دولت طالبان نه به اندازه کافی منابع دارد و نه می تواند به ذاته به آن یک هویت قانونی بخشد. وی هشدار داد که انزوای افغانسان نتایج فاجعه باری به همراه خواهد داشت و افغانستان می تواند مجددا به پناهگاه امنیتی برای تروریست ها تبدیل شود. درصورت ترک روابط جامعه بین المللی با افغانستان، یک خلا امنیتی ایجاد می شود.

ارسال نظر

 
1