خبر فوری

 
 
معاون وزارت خارجه طالبان: تضعیف دولت افغانستان به نفع هیچ کس نخواهد بود
کد خبر :593605689

19:03 1400/07/21


برچسب ها : اعضای طالبان, امارت اسلامی, بین المللی, دولت افغانستان, سخنگوی طالبان افغانستان,

تضعیف دولت افغانستان به نفع هیچ کس نخواهد بود زیرا آثار منفی آن در زمینه امنیتی تاثیر بسزایی بر جهان گذاشته و مهاجرت اقتصادی از کشور را به همراه خواهد داشت.


 

کابل: به گزارش راز نیوز | طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: امیرخان متقی قائم مقام وزارت خارجه افغانستان در جریان مذاکرات دوحه خطاب به سفرای غربی این گونه بیان کرد: تضعیف دولت افغانستان به نفع هیچ کس نخواهد بود زیرا آثار منفی آن در زمینه امنیتی تاثیر بسزایی بر جهان گذاشته و مهاجرت اقتصادی از کشور را به همراه خواهد داشت.

در ماه اوت، پس از دو دهه درگیری، طالبان دولت دست نشانده آمریکا در افغانستان را سرنگون کرده و اعلام کرد: حکمرانی ما در کشور افغانستان (امارت اسلامی) تحت قوانین مذهبی اداره می شود.

اما، تلاش ها برای ایجاد ثبات در کشور با حملات سازمان تروریستی داعش و تحریم های بین المللی تضعیف شده است. همچنین بانک ها بدون نقدینگی و کارمندان نیز بدون حقوق کار می کنند.

سخنگوی طالبان در بیانیه ای اظهار کرد: امیر خان متقی در جلسه دوحه گفت: ما از همه کشورهای جهان می خواهیم که محدودیت های موجود را علیه افغانستان لغو کرده و به بانک ها اجازه دهند تا به صورت عادی فعالیت کنند تا گروه های خیریه ، سازمان ها و دولت بتوانند حقوق کارکنان را با ذخایر شخصی خود و حمایت مالی بین المللی پرداخت کنند.

کشورهای اروپایی نگران هستند که اگر اقتصاد افغانستان از بحران رنج بسیاری ببرد، تعداد زیادی از غیرنظامیان مهاجرت کرده و این امر بر پاکستان، ایران و سرانجام مرزهای اروپا فشار وارد می کند.

واشنگتن و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که برای حل بحران انسانی در افغانستان آماده هر گونه اقداماتی هستند اما این کمک ها مستقیم از طریق طالبان بدست افغان ها نمیرسد زیرا آمریکا و اروپا خواهان یک تعهد و ضمانت نامه ای از سوی طالبان مبنی بر رعایت حقوق تمامی افغان ها به ویژه رعایت حقوق زنان در افغانستان می باشد.

ارسال نظر

 
1