خبر فوری

 
مصاحبه اختصاصی سفیر فلسطین با خبرگزاری پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1935914009

17:41 1400/08/23


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, خبرگزاری, روابط دو جانبه, سفیر فلسطین, مردم فلسطین, مصاحبه, وزارت دفاع پاکستان,

سفیر فلسطین گفت: یک طرح جامع برای تقویت مبادلات تجاری، گردشگری، فرهنگی و آموزشی برای ارتقای بهترین روابط دوجانبه میان فلسطین و کشور برادر پاکستان در دست اقدام است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفیر فلسطین طی مصاحبه ای اختصاصی با خبر گذاری ای پی پی (APP) در روز یکشنبه گفت: یک طرح جامع برای تقویت مبادلات تجاری، گردشگری، فرهنگی و آموزشی برای ارتقای بهترین روابط دوجانبه میان فلسطین و کشور برادر پاکستان در دست اقدام است.

وی گفت: دولت فلسطین در حال همکاری با پاکستان در زمینه های تجارت و اتاق های بازرگانی همچنین یک میز اقتصاد جداگانه در وزارت خارجه پاکستان ایجاد شده است.

وی افزود: در فلسطین ظرفیت عظیمی برای گردشگری مذهبی و فرهنگی وجود دارد و بیش از 22 هزار مکان تاریخی فلسطینی در یونسکو به ثبت رسیده است.

سفیر فلسطین گفت: فلسطین منطقه مهمی میان آسیا، اروپا و آفریقا است و به دلیل حملات و درگیری ها در این خاک، در طول تاریخ تحت تأثیر روابط، فرهنگ و سنت های اقشار مختلف قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری دوجانبه با پاکستان گفت: بیش از ده ها هزار دانشجوی فلسطینی از پاکستان فارغ التحصیل شده اند و اکثر وزرای هر دولت فلسطینی نیز از پاکستان فارغ التحصیل شده اند.

وی از حمایت بی دریغ دولت پاکستان از آرمان فلسطین تشکر کرد و گفت: سخنان عمران خان نخست وزیر، دکتر عارف علی رئیس جمهور، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و حمایت از اهداف فلسطین بی نظیر و همچنین سخنرانی عمران خان در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار ستودنی بود.

وی افزود: رهبران تمامی احزاب سیاسی پاکستان و نمایندگان پارلمان برای ابراز همبستگی با فلسطینی ها به سفارت فلسطین آمدند و باعث تقویت روحیه ما شدند و به ما اطمینان دادند که خود را در مبارزه عادلانه برای استقلال از رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها نپنداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری دفاعی پاکستان گفت: هزاران سرباز و صدها خلبان جنگنده فلسطینی از آکادمی نظامی پاکستان کاکول ایالت خیبر پختون خوا فارغ التحصیل شده اند.

ارسال نظر

 
1