خبر فوری

 
 
مشاور دارایی پاکستان: بانک جهانی از شرکای قدیمی پاکستان در زمینه توسعه است
کد خبر :89700284

16:52 1399/08/02


برچسب ها : بانک جهانی, پاکستان, پاکستان و بانک جهانی, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در بخش نفت, مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان,

دکتر عبدالحفیظ شیخ مشاور دارایی پاکستان طی گفتگوی مجازی با مدیرعامل و معاون رئیس بانک جهانی، آنها را از اقدامات پاکستان مطلع ساخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عبدالحفیظ شیخ مشاور دارایی پاکستان طی گفتگوی مجازی با ایگزل ون تروتسنبرگ مدیر عامل و هرت وینگ شفر معاون رئیس بانک جهانی، ضمن قدردانی از همکاری بانک جهانی با پاکستان جهت انجام اقدامات موثر برای پیشگیری از شیوع کرونا و کنترل آن، بانک جهانی را شریک بلند مدت پاکستان توصیف کرد و شرکت کنندگان در اجلاس مجازی را از نکات برجسته و مهم اقدامات دولت پاکستان در زمینه اصلاحات برای توسعه پایدار و وضعیت فعلی اقتصادی پاکستان مطلع ساخت. وی افزود: پاکستان، برای کنترل هزینه هایش، یک سیاست موثر اتخاذ کرده است، براساس این سیاست، درآمد حاصل از منابع داخلی درحال افزایش است، باتوجه به این اقدامات، جمع آوری درآمد قبل از کرونا، 17% افزایش یافته است.

گفتنی است دیگر مقامات پاکستان چون خسرو بختیار وزیر اقتصاد، ندیم بابر دستیار ویژه نخست وزیر برای امور نفتی و رضا باقر رئیس بانک مرکزی نیز به صورت مجازی در این نشست شرکت کردند.

مشاور دارایی پاکستان در ادامه اظهار داشت که در مارس 2020 مازاد تعادل اولیه وجود داشت که یک موفقیت بزرگ بود، اما متاسفانه این اپیدمی به دستاوردهای اقتصادی آسیب زد، دولت فدرال پاکستان در این برهه دشوار، به بیش از 116 میلیون خانواده کمک نقدی ارائه کرد که توضیع شفاف این کمک های نقدی توسط جامعه بین المللی مورد ستایش واقع شد. دولت به همین ترتیب درقالب طرح یارانه و حقوق و دستمزد، تسهیلاتی را به مشاغل، به ویژه شرکت های کوچک و متوسط ارائه کرده است.

ندیم بابر نیز طی گفتگوی خود شرکت کنندگان را از اقدامات صورت گرفته دولت در بخش انرژی مطلع کرد و افزود: نیروگاه های قدیمی برای شفاف سازی و کارایی بیشتر سیستم انرژی درحال تعویض هستند، همچنین جریان تلاش ها برای گسترش انرژی تجدید پذیر در سطح کشور ادامه دارد.

تیم بانک جهانی ضمن ستودن موضع پاکستان، تصمیم خود برای ادامه دادن به همکاری با پاکستان از طریق انجمن توسعه بین المللی برای مبارزه با کووید19 را ابراز داشت.  

ارسال نظر

 
1