خبر فوری

 
 
مشاور امنیت ملی پاکستان: اینگونه نمی شود که افغانستان هم از ما کمک بگیرد و هم روند اتهاماتش را ادامه دهد
کد خبر :645378635

12:56 1400/03/13


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و افغانستان, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف,

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی گفتگو در برنامه شبکه خصوصی ضمن واکنش به اظهارات همتای افغانستانی خود، گفت: ما به رهبری افغان گفته ایم که این روند درست نیست که هم از پاکستان کمک بخواهید و هم روند اتهامات ادامه داشته باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی گفتگو در برنامه شبکه خصوصی ضمن واکنش به اظهارات همتای افغانستانی خود، گفت: دولت افغانستان هر روز اتهاماتی را نسبت به پاکستان ابراز می دارد، دولت افغانستان خودش کشور را نابود کرده و حال پاکستان را مقصر می خواند. به نظر شخصی من مسائل افغانستان به این زودی درست نخواهند شد و خطر وخیم شدن اوضاع در یک و نیم ماه آینده وجود دارد، دولت و طالبان افغانستان برای یافتن راه حل ، مصالحه کنند.

وی افزود: پاکستان همواره تاکید کرده است که راه حل افغانستان اقدام نظامی نیست، اما افغانستان با انجام اشتباه جنگ، اتهام آن را به پاکستان وارد می کند. پاکستان تلاش زیادی برای صلح در افغانستان انجام داده است، جهان باید نقش ما را بپذیرد.

وی ضمن اعلام هشدار، اظهار داشت که در تاریخ افغانستان این بوده است که همواره جناح و گروه هایی درست می شوند، حال اگر مجددا اوضاع افغانستان وخیم شد به همراه آمریکا، برای منطقه نیز خوب نخواهد بود. پاکستان، برادر بزرگتر افغانستان است که خواستار صلح در افغانستان است.

معید یوسف در ادامه تصریح داشت که ما به رهبری افغان گفته ایم که این روند درست نیست که هم از پاکستان کمک بخواهید و هم روند اتهامات ادامه داشته باشد. از طرفی عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در بیانی گفت: درصورت بروز هرج و مرج در افغانستان، منطقه ما آسیب خواهد دید. بهبودی اوضاع در افغانستان به نفع منطقه است، همه ما باید تلاش کنیم تا خروج نظامیان خارجی از افغانستان مسالمت آمیز باشد، که این امر باعث افزایش همکاری اقتصادی و تجارت در منطقه می شود.   

ارسال نظر

 
1