خبر فوری

 
 
مسکو: دیدار طالبان با مقامات دولت افغانستان برای پیشبرد مذاکرات صلح
کد خبر :1316470671

00:20 1398/03/09


برچسب ها : افغانستان, دولت افغانستان, روسیه, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

هیئت نمایندگان طالبان در حاشیه مراسم یکصد سالگی روابط روسیه-افغانستان در مسکو با هیئت بلندپایه دولت افغانستان متشکل از سیاستمداران ارشد افغان دیدار و گفتگو نمود.


 

مسکو: به گزارش راز نیوز پس از دعوت دولت روسیه از مقامات طالبان و دولت افغانستان جهت حضور در مراسم ویژه دولت مسکو به مناسبت یکصد سالگی روابط دیپلماتیک روسیه-افغانستان نمایندگان هیئت طالبان و مقامات دولت افغانستان با حضور در این مراسم با یکدیگر دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت نمایندگان طالبان در حاشیه مراسم یکصد سالگی روابط روسیه-افغانستان در مسکو با هیئت بلندپایه دولت افغانستان متشکل از سیاستمداران ارشد افغان دیدار و گفتگو نمود.

در این مراسم هیئت بلندپایه ای از مقامات دولت اشرف غنی از جمله محمد کریم خلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی افغانستان و دیگر رهبران احزاب سیاسی از جمله حامد کرزای رئیس جمهور سابق و نامزدان آتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز حضور داشتند.

محمد کریم خلیلی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: روزانه دهها نفر در وقایع مختلف تروریستی در سرتاسر افغانستان کشته می شوند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که برنامه جامعی برای متوقف نمودن اینگونه وقایع تروریستی تشکیل گردد.

طالبان افغانستان تاکنون چندین مرحله با مقامات آمریکایی در دوحه دیدار و مذاکره نموده است اما در هیچکدام از این نشست ها، حاضر به دیدار و گفتگو با مقامات دولت کابل نشده است، به اعتقاد طالبان، دولت افغانستان هیچگونه وجهه قانونی ندارد و فقط یک عروسک خیمه شب بازی آمریکا در افغانستان است.

اکنون طالبان افغانستان برای نخستین بار به دیدار با هیئت نمایندگان دولت افغانستان رفته است و به نظر میرسد نفوذ مسکو بر مقامات طالبان در حال افزایش است، آمریکا نیز ماه گذشته اعلام نمود که به منظور ایجاد راه حل مناسب برای برون رفت از جنگ افغانستان با دولت های چین و روسیه نیز مشاوره و توافق خواهد نمود.

از سوی دیگر طالبان افغانستان در نشست مذاکرات با مقامات آمریکایی در دوحه همواره بر این نکته تاکید ورزیده است که نیروهای خارجی حاضر در افغانستان باید پیش از هرگونه توافق خاک افغانستان را ترک نمایند.

آمریکا نیز خروج نیروهای خود از افغانستان را مشروط به ضمانت طالبان مبنی بر حفظ امنیت کشور، آتش بس و دیدار و مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان نموده است.

ارسال نظر

 
1