خبر فوری

 
مرگ مشکوک عثمان کاکر / سازمان های امنتی وی را به قتل رساندند
کد خبر :1467136543

16:45 1400/04/04


برچسب ها : ایالت خیبر پختون خوا, جنبش پشتون, جنبش حفاظت پشتون, حزب ملی پختونخوا, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, عثمان کاکر,

پس از برسی های به عمل آمده در بیمارستان مشخص شد ضربه ای که به سر وی خورده است ضربه ای نیست که بر اثر افتادن باشد بلکه شئی محکمی به سر وی اصابت کرده است. رهبران حزب ملی پختون این واقعا را قتل می خوانند.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | عمثمان کاکر فعال و یکی از رهبران مهم جنبش ملی پشتون پس از زخمی شدن در حادثه ای و بستری بودن در بیمارستان فوت کرد. مرگ وی را رضا محمد رضا رهبر جنبش ملی پشتون و یوسف کاکر پسر عثمان کاکر روز دوشنبه اعلام کردند. عثمان کاکر روز شنبه مورخ 26 تیر در منزل خود از ناحیه سر مجروح شد و پس بستری در بیمارستان کویته و پس از آن در کراچی روز دوشنبه درگذشت. وی به سناتور ضد سازمان های امنیتی معروف بود. پس از برسی های به عمل آمده در بیمارستان مشخص شد ضربه ای که به سر وی خورده است ضربه ای نیست که بر اثر افتادن باشد بلکه شئی محکمی به سر وی اصابت کرده است. رهبران حزب ملی پختون این واقعا را قتل می خوانند.

لازم به ذکر است عثمان کاکر چندی پیش طی سخنرانی خود رد مجلس سنا عنوان کرده بود که من و خانواده ام توسط افراد ناشناس تهدید می شویم و اگر من کشته شدم عاملان آن را نیرو های امنیتی و اطلاعاتی کشور بدانید.

شوشحال خان کاکر پسر عثمان کاکر طی گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: دو نفر وارد منزل ما شدند و با تبر ضربه ای را بر سر و پای پدرم وارد کردند و همین باعث زخمی شدن و سپس مرگ وی شده است.

پس از مرگ عثمان کاکر احسان الله احسان سخنگوی سابق طالبان طی پیغامی که در فیسبوک با قاتل خواندن سازمان اطلاعاتی پاکستان نوشت: قبل از فرار از زندان لیستی به من ارائه شده بود که در آن اسامی افرادی که باید به قتل برسند نوشته شده بود که در آن اسامی اسم عثمان کاکر نیز دیده میشد و من از انجام آن کار امتناع کرده بودم.

رسانه های پاکستان تشیع جنازه عثمان کاکر را تاریخی خواندند و نوشتند: حضور مردم در تشیع جنازه عثمان کاکر چشم گیر بود و حضور چنین جمعیتی از طرفداران حزب ملی پختون مثال زدنی است و تا کنون چنین تشیع جنازه ای در ایالت خیبرپختون خوا دیده نشده است.

ارسال نظر

 
1