خبر فوری

 
مراسم اختتامیه پی پی آر: کمک ایتالیا نقش ارزنده ای در توسعه مناطق محروم پاکستان داشت
کد خبر :210911571

15:59 1401/11/23


برچسب ها : آژانس همکاری های توسعه ایتالیا, پاکستان و ایتالیا, سفیر ایتالیا, همکاری اقتصادی, کمک مالی,

مراسم اختتامیه برنامه "مبارزه با فقر PPR " که با همکاری آژانس توسعه بین المللی ایتالیا AICS و صندوق کاهش فقر پاکستان PPAF آغاز شده بود، روز شنبه 11 فوریه (22 بهمن) برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مراسم اختتامیه برنامه "مبارزه با فقر PPR " که با همکاری آژانس توسعه بین المللی ایتالیا AICS و صندوق کاهش فقر پاکستان PPAF آغاز شده بود، روز شنبه 11 فوریه (22 بهمن) برگزار شد. ایتالیا تحت این برنامه در 14 نقطه از ایالات بلوچستان و خیبر پختون خوا اقداماتی را انجام که داد منجر به بهبود چشمگیر وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان این مناطق شد.

در مراسم اختتامیه دیپلمات های کشورهای مختلف، مقامات نهادهای دولتی، نمایندگان جامعه مدنی و نمایندگان بهره مند از این برنامه، شرکت کردند. سخنرانان در مراسم اظهار داشتند که کمک ایتالیا نقش ارزنده ای در توسعه مناطق محروم پاکستان ایفا کرد.

آندریاس فریزی سفیر ایتالیا در پاکستان در سخنان خود در این مراسم، اظهار داشت که ایتالیا خواستار افزایش همکاری در بخش های مختلف از جمله اقتصاد و توسعه با پاکستان می باشد. او گفت: خوشحالم که PPAF تغییر واقعی در زندگی مردم مناطق محروم ایجاد می کند و این هدف اصلی همکاری ایتالیا با پاکستان در زمینه توسعه است.

آمانوئل بنینی رئیس آژانس توسعه بین المللی ایتالیا در پاکستان، گفت: برنامه پی پی آر علاوه بر بهبود امکانات بهداشت و آموزش، فرصت های شغلی جدیدی را برای بخش های ضعیف تر از نظر اقتصادی در مناطق محروم پاکستان ایجاد کرده است.

نادرگل برائچ مدیر ارشد عملیاتی صندوق کاهش فقر پاکستان ضمن اشاره به جزئیات مختلف از این برنامه، اظهار داشت:  ما از دولت و مردم ایتالیا سپاسگزاریم که با مشارکت خود، اعتماد صمیمانه خود به دولت و صندوق کاهش فقر پاکستان را ابراز داشتند. براساس این برنامه، تلاش شد تا روند توسعه در 14 منطقه محروم بلوچستان و خیبر پختون خوا از طریق بهبود زیرساخت ها، آموزش های مهارتی، زنجیره ارزش زیتون، شیلات و غیره تسریع شود که اثرات بهبودی آن قابل مشاهده هستند.

ارسال نظر

 
1