خبر فوری

 
 
مراد علی شاه : دولت باید به اقدامات دستگیری، اعدام افراد و فضای خفقان پایان دهد
کد خبر :12207775

22:07 1397/11/02


برچسب ها : ارتش, افراد ربوده شده, پاکستان, پلیس, دولت فدرال, ربودن افراد, سند, نیروهای امنیتی,

وزیر ارشد ایالت سند مراد علی شاه با اظهار بیانات خود در اجلاس مجلس سند گفت : دولت فدرال باید به اقدامات دستگیری ، ربودن افراد و اعدام پایان دهد


 

به گزارش راز نيوز، وزیر ارشد ایالت سند مراد علی شاه با اظهار بیانات خود در اجلاس مجلس سند گفت : هم اکنون حکومت ایالت سند با اجبار خواستار اجرایی شدن خواسته های خود از دولت فدرال و بازپس گیری حقوق خود خواهد شد.
وی با اشاره به اعدام، زندانی کردن و ربودن بی مورد افراد و با درخواست جلوگیری از این امر گفت : این موارد موجب سقوط نخست وزیر خواهد شد و باید هرچه سریعتر دولت فدرال از عمل کردن به چنین اقداماتی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اعدام ذوالفقار علی بھتو با برنامه ریزی از پیش تعیین شده اظهار داشت، آیا به دار آویختن یک نفر کافی نبود که شما اور کشتید اما وی تاکنون زنده و در دلهای مردم جای دارد؟ باید به اقدامات اعدام مردم پایان داد.

ناگفته نماند که ذوالفقار بهتو به دلیل استکبار ستیزی و عقائد مثبت همچون اتحاد بین کشورهای اسلامی و دیگر امور ، وی را به بهانه صدور دستور قتل چند تن به دار آویختند.

وی افزود، در تاریخ 11 مهر ماه به نخست وزیر عمران خان نامه ای نوشته بودم اما تاکنون جواب آن نیامده است، این موضوع نشان دهنده عدم علاقه دولت فدرال در رابطه با همکاری با حکومت سند است.
وی گفت : هفته گذشته نیز در رابطه با خط راه آهن کلانشهر کراچی KCR به نخست وزیر نامه ای نوشته و ارسال کرده ام اما همچنان همچون نامه های پیشین منتظر پاسخ این نامه نیز هستم. تاکید من برای ارسال نامه ها به نخست وزیر به این دلیل است که شاید وی از این اقدام متاثر شود.

مراد علی شاه در رابطه با سفر خود به چین گفت : پس از بازگشت از چین دولت فدرال اسم من را در لیست سیاه قرار داده و خواستار پاسخ به چرایی این سفر شد.
وزیر ارشد ایالت سند اظهار داشت که راه اندازی و تکمیل خط راه آهن کلانشهر کراچی بدون حمایت و همکاری دولت فدرال ممکن نیست. چین در رابطه با این موضوع آماده همکاری است، ما می توانیم با اخذ وام و راه اندازی این خط، وام را پرداخت کنیم.

وی همچنین در رابطه با کم بودن میزان آب تقسیمی از سوی دولت فدرال گفت : دولت فدرال با کاهش میزان آب تقسیمی برای این ایالت، از قدرت خود سوء استفاده می کند. به دلیل جلوگیری از آب های سد و کانال ها، هم اکنون ایالت سند با کاهش شدید آب مواجه است.

لازم به ذکر است که پس از دستگیری و زندانی شدن رهبر حزب مسلم لیگ ن نواز شریف و برخی دیگر از اعضای این حزب به اتهام پولشویی و استفاده شخصی از بودجه و ثروت کشور، دولت فدرال با اتهامات زیادی مواجه شده است. برخی ازافراد این اقدام دولت فدرال را انتقام جویی شخصی و سیاسی تلقی کرده و سازمان پاسخگویی ملی (نیب) را نیز متهم به همکاری با دولت فدرال در این زمینه کردند. از طرفی برخی نیز اظهار داشتند که زندانی شدن نواز شريف به دلیل درگیری های قدیمی وی با ارتش پاکستان بوده است.
پس از دستگیری نواز شریف و دیگر اعضای حزب مسلم لیگ ن، دولت فدرال به بهانه پاکسازی کشور از افرادی که پولشویی کرده و یا ثروت ملی را به سود شخصی استفاده کرده اند، در پی دستگیر کردن مقامات حکومت ایالت سند همچون : مراد علی شاه، آصف علی زرداری و غیره است. این درگیری ها به اندازه ای میان دولت فدرال و حکومت ایالتی افزایش پیدا کرده است که مقامات دولت حزب تحریک انصاف PTI (فدرال) با استفاده از کلمات سخت خواستار استعفای مقامات ایالت سند همچون وزیر ارشد این ایالت مراد علی شاه از سمت های خود شدند.

آصف علی زرداری نیز طی بیانیه هایی اظهار داشته بود که من بی گناهم و دولت فدرال نیز نمی تواند من را زندانی کند، و درصورت زندانی شدن نیز مشکلی نیست زیرا زندان خانه دوم من است.

همچنین قابل ذکر است که وقایعی همچون حادثه ساهیوال در کشور پاکستان به دلیل اقدامات خارج از دایره قانون نیروهای امنیتی پاکستان طی دفعات متعددی رخ داده است، احتمالا این اتفاقات برای حذف برخی افراد با تفکرات خاص، اظهاراتی عليه ارتش پاکستان و دیگر موارد انجام می شود. ناگفته نماند که پس از روی کار آمدن دولت حزب تحریک انصاف PTI که گفته می شود عمران خان از افراد ارتش این کشور است، فضای خفقانی بوجود آمده است که درصورت اعتراض شخصی ، به اقدامات ارتش پاکستان وی با قتل، ربوده شدن و یا دیگر اقدامات از سوی ارتش مواجه می شود.

یکی از خبرنگار های معروف پاکستان پس از حادثه ساهیوال در خصوص وحشی گری نیروهای پلیس این کشور گفته بود که برخی از قدرتها نیروهای امنیتی را به نیرویی زور گو تغییر داده اند ، از طرفی کشتن افراد بدون جرم توسط نیروهای امنیتی نشان دهنده تاثیر پذیری نیروها از اروپا است . وی نوشت : نیروهای پاکستان نیز بدون توجه به حقوق انسانی ، افراد را با بی رحمی تمام به قتل می رسانند .

ارسال نظر

 
1