خبر فوری

 
 
مذاکرات کمیته فنی پاکستان – روسیه برای راه اندازی خط لوله گاز به نتیجه رسید
کد خبر :901268106

11:41 1399/08/29


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و روسیه, پروژه خط لوله انتقال گاز, پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان, توافقنامه 2015, خط لوله گاز شمال – جنوب, روسیه,

مذاکرات کمیته فنی پاکستان – روسیه برای راه اندازی خط لوله گاز کراچی - قصور به نتیجه رسید و پس از آن خط لوله گاز شمال – جنوب به پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان تغییر نام یافت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مذاکرات کمیته فنی پاکستان – روسیه برای راه اندازی خط لوله گاز کراچی - قصور به نتیجه رسید و پس از آن خط لوله گاز شمال – جنوب به پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان تغییر نام یافت.

پاکستان و روسیه توافق کردند که توافقنامه 2015 را اصلاح و سپس امضا کنند، در اصل توافق شد که پروژه خط گاز از طریق یک شرکت خاص در پاکستان اجرا شود.

هیچ تضمین مستقلی برای این پروژه مورد نیاز نخواهد بود. روسیه 26 درصد در این پروژه سرمایه گذاری می کند درحالی که 74 درصد باقی مانده توسط پاکستان سرمایه گذاری می شود. بزرگترین شرکت های روسیه در قالب کنسرسیوم بخشی از این پروژه خواهند بود. گفتگو های سه روزه پاکستان و روسیه در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز شمال به جنوب به پایان رسید و نام پروژه به پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان تغییر نام یافت.

بر اساس بیانیه مشترک پاکستان و روسیه ضمن اصرار به شروع به موقع کار بر روی پروژه خط لوله گاز، گفتند که این پروژه فصل جدید همکاری اقتصادی بین دو کشور را آغاز می کند.

بر اساس بیانیه مشترک صادر شده توسط بخش نفت، پروژه خط لوله گاز از کراچی به قصور احداث می شود و پروژه خط لوله گاز

LNG را از بندر قاسم تامین می کند.

بر اساس بیانیه،  دو کشور همچنین توافق کردند که اصلاحیه توافق نامه بین دولتی 2015 را نیز امضا کنند. این پروژه از طریق تاسیس یک شرکت خاص در پاکستان که در آن هر دو کشور پاکستان و روسیه نمایندگی خواهند داشت، اجرا می شود. سهم پاکستان در راه اندازی این پروژه بیشتر است.

نمایندگان وزارت انرژی روسیه و سفرا و شرکت های روسی در این گفتگو های سه روزه شرکت کردند، در حالی که نماینده هایی از بخش های نفت، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری و سیستم های گاز بین ایالتی از طرف پاکستان در این گفتگو ها حضور داشتند.

هدف از این گفتگو ها نهایی کردن ویژگی ها و پارامتر های پروژه بود. دو طرف توافق کردند که از مواد و منابع پاکستانی بیشتر در پروژه بهره ببرند.

ارسال نظر

 
1