خبر فوری

 
 
مذاکرات خصوصی عمران خان و ولیعهد عربستان در داخل خودروی محمد بن سلمان
کد خبر :1633075060

15:51 1397/08/03


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی, عمران خان, محمد بن سلمان, یمن,

در سفر عمران خان و هیئت همراه به عربستان سعودی،پس از آنکه حضار غذای خود را میل نمودند،محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از عمران خان خواست تا برای مذاکرات خصوصی به همراه وی برود.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت،فواد چودری وزیر رسانه و اطلاع رسانی دولت پاکستان در حین گفتگو در خصوص موضوع یمن گفت:یمن از پاکستان درخواست میانجیگری برای حل مسائل خود را نموده است.

وی در ادامه خبر داد:در سفر عمران خان و هیئت همراه به عربستان سعودی،پس از آنکه حضار غذای خود را میل نمودند،محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از عمران خان خواست تا برای مذاکرات خصوصی به همراه وی برود.

عمران خان نیز به همراه محمد بن سلمان در داخل خودروی شخصی وی مدتی را سپری نمود،هیچ شخص ثالثی در این خودرو حضور نداشته و محمد بن سلمان هدایت خودروی مذکور را بر عهده داشت،این بحث و گفتگو حدود یک ساعت به طول انجامید.

تاکنون هیچ خبری از موضوع مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفته میان عمران خان و بن سلمان منتشر نشده است.

لازم بذکر است سفر چند روز گذشته عمران خان و هیئت  همراه به عربستان سعودی برای پاکستان و دولت تحریک انصاف بسیار پر ثمر بوده و پاکستان توانسته است موافقت عربستان برای دریافت کمک 12 میلیارد دلاری را جلب نماید.

علاوه بر کارشناسان و تحلیل گران سیاسی،افکار عمومی نیز به دنبال آن هستند که عربستان در قبال کمک مالی به پاکستان،از اسلام آباد چه درخواستی نموده است و هدف اصلی این بذل و بخشش ها در حق پاکستان چیست؟

عربستان در حال حاضر با مسائل مختلفی از جمله جنگ یمن و قتل خاشقجی روبرو است و پس از بروی کار آمدن دولت جدید در پاکستان مقامات عربستان در تلاش بودند تا حمایت عمران خان را در زمینه جنگ یمن جلب نمایند.

عمران خان نیز در سخنانی ضد و نقیض در برخی از مواقع به نقش میانجیگری پاکستان و بی طرفی در زمینه جنگ یمن میپردازد و در سخنانی دیگر نیز به طور از واضح از حمایت پاکستان از عربستان در جنگ یمن سخن به میان می آورد.

اکنون به نظر میرسد با توجه به وضعیت فعلی،عربستان به دنبال آن است تا در قبال کمک های اعطایی به پاکستان،از دولت پاکستان خواسته بسیار سنگینی را طلب کند و ارسال نیرو برای حضور در جنگ یمن میتواند یکی از خواسته های ریاض باشد.

ارسال نظر

 
1