خبر فوری

 
 
مذاکرات باطالبان یا انتقال آنان به افغانستان!
کد خبر :1566553083

10:25 1397/05/30


برچسب ها : آمریکا, ایالات متحده, تروریسم, طالبان, وزیر خارجه,

پاکستان طالبان را به میز مذاکرات دعوت کند یا آنها را به سوی افغانستان هدایت کند، ما فقط از پاکستان می خواهیم تا نگذارد طالبان در پناهگاه های امنی در این کشور سکونت کند.


 

واشنگتن : آلیس ویلز معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت : پاکستان طالبان را به میز مذاکرات دعوت خواهد کرد یا آنها را به افغانستان منتقل می‌کند؟! و پاکستان باید مطمئن شود که طالبان در پناهگاه های امن در این کشور پناه نگرفته باشند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا طی مصاحبه ای درباره آسیای جنوبی و آسیای میانه با مطبوعات گفت : خواهان همکاری با حکومت جدید پاکستان هستیم. برای مستحکم تر کردن افغانستان، نقش اصلی پاکستان در برقراری ثبات در افغانستان است. وقت آن رسیده است تا تمامی احزاب به میز مذاکرات بیایند و پاکستان نیز باید این پیام را تقویت بخشد.

وی افزود، ما نگران آن هستیم که گروه های تروریستی در پناهگاه های امنی پناهنده شده باشند، از حکومت پاکستان می خواهیم تا عليه آن گروه ها عملیات های جست و جوی بیشتری انجام دهد. ما از تقویت ارتباط بین پاکستان و افغانستان حمایت می‌کنیم، هردو کشور ماه ها است که برای بهبود روابط خود درحال تلاش هستند. از گفت و گوی عمران خان در رابطه با امنیت در پاکستان و افغانستان متشکریم، پاکستان در امنیت افغانستان نقش مهمی دارد.

وی افزود : ما پاکستان را در اقدامات موثر عليه طالبان تشویق کرده ایم. پاکستان طالبان را به میز مذاکرات دعوت کند یا آنها را به سوی افغانستان هدایت کند، ما فقط از پاکستان می خواهیم تا نگذارد طالبان در پناهگاه های امنی در این کشور سکونت کند.

ایلس ویلز از تایید سفر وزیر خارجه ی ایالات متحده مایک پومپیو نیز اجتناب کرد.
طبق گفته ی مقامات آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا 6 سپتامبر علاوه بر هند به کشورهای منطقه نیز سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1