خبر فوری

 
 
مذاکرات آمریکا با طالبان و دیگر گروه ها در زمینه صلح افغانستان
کد خبر :126697639

16:20 1397/11/17


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, ترامپ, طالبان,

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانات خود از مذاکرات دولت خود با طالبان و دیگر گروه ها در زمینه صلح افغانستان خبر داد


به گزارش راز نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانات خود از مذاکرات دولت خود با طالبان و دیگر گروه ها در زمینه صلح افغانستان خبر داد  و گفت: درصورت دستیابی به موفقیت مذاکرات، تعداد نیروهای نظامی را کاهش و بر امر مهمی همچون تروریسم متمرکز خواهیم شد.
گفتنی است این نخستین مرتبه ای است که ترامپ طی سخنرانی خود به طور صریح به مذاکرات با طالبان و دیگر گروه های نامشخص اشاره کرده است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به مذاکرات گفت : من نمی دانم که در این مذاکرات می توانیم به توافق دستیابیم یا نه؟ اما موضوعی که واضح است، این است که پس از گذشت دو دهه هم اکنون زمان تلاش برای برقراری امنیت و صلح فرا رسیده است.

ترامپ در سخنرانی خود در عوض توجه به مسائل داخلی، به سیاست های خارجی همچون : خروج نظامیان از سوریه و افغانستان، خروج از توافق هسته ای با ایران، پایان دادن به پیمان با روسیه و مذاکرات با رهبر کره شمالی سخنرانی کرد. وی با تاکید بر لزوم خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا گفت : طی 19 سال گذشته ارتش شجاع ما درحال جنگ در آسیای مرکزی است. وی با اشاره به کشته شدن دست کم 7 هزار نظامی آمریکا در عراق و افغانستان از زخمی شدن 52 هزار نیروی خود خبر داد و خاطر نشان کرد که، به طور مجموع تاکنون 7 تیلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم.

ارسال نظر

 
1