خبر فوری

 
 
محکوم کردن اقدامات تروریستی حوثی ها علیه عربستان سعودی توسط وزارت امور خارجه پاکستان
کد خبر :1586187073

18:22 1401/08/02


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, حوثی ها, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, محکوم, محکوم کردن, محکوم کردن حادثه تروریستی,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای حاطر نشان کرد: پاکستان با محکوم کردن نقض قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط حوثی‌ها، همبستگی خود را با عربستان سعودی اعلام می کند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای حاطر نشان کرد: پاکستان با محکوم کردن نقض قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط حوثی‌ها، همبستگی خود را با عربستان سعودی اعلام و اقدامات تروریستی علیه عربستان سعودی را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: پاکستان بر حمایت کامل خود از حاکمیت و تمامیت ارضی عربستان سعودی و همچنین تلاش های این کشور برای حل و فصل صلح آمیز با یمن تاکید می کند و به طور مستمر از همه طرف‌های درگیری در یمن خواسته است تا در مذاکرات صلح ‌آمیز جهت پایان دادن به مناقشه، مطابق با قطعنامه‌های مربوطه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت به عمل آورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بیان کرد: آتش بس توافق شده در ابتدای سال جاری منجر به صلح نسبی میان دو طرف گردید که به نفع هر دو تمام شد، اما باعث تاسف است که توافق آتش بس توسط حوثی ها تمدید نشد که در این حال، بیشترین آسیب را مردم عادی یمن متحمل خواهند شد و تمامی تلاش ها جهت رسیدن به صلح پایدار از بین خواهد رفت.

وی در ادامه از حوثی ها خواستار توقف فعالیت های نظامی و تروریستی و تمدید آتش بس طی شرکت در مذاکرات جدی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت با میانجیگری سازمان ملل متحد، شد.

وی افزود: پاکستان معتقد است که جنگ هیچ گاه عامل حل مسئله ای نخواهد شد و همه مسائل از طریق گفتگوی مسالمت آمیز قابل حل می باشد، همچنین اتخاذ زود هنگام تمدید آتش بس و طی نمودن مذاکرات برای حل مناقشه، جان هزاران بی گناه را نجات و آینده مردم یمن را تضمین می کند.

ارسال نظر

 
1