خبر فوری

 
 

 

کراچی: به گزارش راز نیوز | دادگاه ضد تروریسم کراچی 5 عضو ارتش آزادی بخش بلوچ را به اتهام تسهیل در حمله به سفارت چین در پاکستان محکوم کرد.
دادگاه ضد تروریسم کراچی به پرونده تسهیل حمله به کنسولگری چین در پاکستان رسیدگی کرد و متهمان احمد حسنین، نادر خان، علی احمد، عبداللطیف و اسلم در دادگاه حاضر شدند.
پلیس در دادگاه اعلام کرد: عبداللطیف و دو نفر از همدستانش به جرم خود اعتراف کرده اند. این متهمان برای حمله کنندگان به کنسولگری چین سلاح و مواد منفجره فراهم کرده بودند و توسط آژانس مخفی هند نیز حمایت می شدند. ما برای دستگیری متهمان فراری از طریق اینترپل اقدام خواهیم کرد. حربیار مری، علی داد بلیدی و فرمانده شریف جزو این 15 فراری متهم هستند.
در این هنگام دادگاه ضد تروریسم، 5 عضو گروه ارتش آزادی بخش بلوچ را محکوم کرد. با این حال متهمان خود را بی گناه خواندند.
دادگاه ضد تروریسم برای جلسه بعدی، اعلامیه ای را برای شاهدان و افسر تحقیق صادر کرد.
لازم به ذکر است که در تاریخ 2 آذر 97، 3 فرد مسلح بلوچ به کنسولگری چین در پاکستان حمله کردند که مسئولیت این حمله را ارتش آزادی بخش بلوچ بر عهده گرفت. جئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ گفت: این حمله توسط فدائیان تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ انجام شد.
بین افرادی که برای آن ها کیفرخواست صادر شد، دانشجو حسنین بلوچ نیز شامل است که اهل کویته بوده و دانشجوی سال اول دانشکده علوم پایه می باشد. نیروهای اطلاعاتی پاکستان او را به همراه برادرش و جئند بلوچ رهبر سازمان دانشجویان بلوچ و پدرش در 9 آذر 99 بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
رهبر دانشجویان جئند بلوچ در تاریخ 10 مرداد 98 آزاد شد، در حالی که دستگیری حسنین بلوچ پیش از آزادی وی اعلام شد. راشد حسین بلوچ فعال حقوق بشر نیز از 5 دی 97 در امارات مفقود شده است. به گفته بستگان وی، نیروهای مخفی اطلاعاتی امارات او را بازداشت کرده و تا 6 ماه در مکان نامعلومی حبس کردند. سپس وی را در ماه ژوئن 2019 به طور غیر قانونی تحویل پاکستان دادند. او از آن زمان تاکنون مفقود شده است.
خبر انتقال راشد حسین به پاکستان در جولای 2019 از رسانه ها منتشر شد ولی بعد از آن وی به عنوان فراری اعلام شد در حالی که سال گذشته شیرین مزاری وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان دستگیری وی توسط نیروهای اطلاعاتی پاکستان را تایید کرد. بستگان راشد حسین بلوچ بیش از دو سال است که برای آزادی وی در حال اعتراض هستند. بستگان وی گفتند: امارات و پاکستان حقوق انسانی را زیر پا گذاشته اند و آن ها نگران زندگی راشد حسین هستند.

ارسال نظر

 
1