خبر فوری

 
 
محکومیت سخنان رئیس جمهور فرانسه توسط پاکستان و احضار سفیر فرانسه
کد خبر :680806135

14:03 1399/08/05


برچسب ها : اسلام, اسلام هراسی, امانوئل مکرون, پاکستان و فرانسه, رئیس جمهور فرانسه, شاه محمود قریشی, عمران خان, فرانسه, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

درپی سخنان ضد اسلامی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، مقامات پاکستان آن را محکوم کرده و سفیر فرانسه در اسلام آباد نیز به وزارت امور خارجه احضار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان درپی سخنان اهانت آمیز امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ، با احضار سفیر فرانسه در اسلام آباد، این بیانیه را به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه پاکستان ایراد چنین سخنانی به بهانه آزادی بیان را به شدت محکوم کرده است.

روز گذشته عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی، سخنان ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه را مبنی بر جاهلیت وی قرار داد و گفت: مکرون با این بیانیه خود، موجب آزرده خاطر شدن تمامی مسلمانان جهان از جمله ساکن اروپا شده است.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی مصاحبه مطبوعاتی ضمن ابراز واکنش شدید به سخنان ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه، خاطر نشان کرد که وقت آن فرا رسیده است تا در مورد مسئله "کارزار ضد اسلامی" تصمیم جمعی گرفته شود.

ناگفته نماند امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی اخیر خود ضمن مرتبط دانستن تروریسم با اسلام، انتشار مطالب و کاریکاتور های اهانت آمیز را آزادی بیان عنوان کرده بود. هرچند پیش از این شاهد نشر مطالب ضد اسلامی در روزنامه های فرانسه بوده ایم، اما هم اکنون این کشور با عبور خط های قرمز بیشتر، این مطالب را بر ساختمان های دولتی به نمایش در می آورد.

ارسال نظر

 
1