خبر فوری

 
 
محکومیت رهبر ارشد لشکر طیبه به تحمل 15 سال حبس به اتهام تامین مالی تروریسم
کد خبر :828094162

14:54 1399/10/20


برچسب ها : تامین مالی تروریسم, جماعت الدعوه, دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم, ذکی الرحمان لکهوی, لشکر طیبه,

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم پنجاب ذکی الرحمان لکهوی از رهبران ارشد لشکر طیبه را به اتهام تامین مالی تروریسم به تحمل 15 سال حبس و پرداخت جزای نقدی 300 هزار روپیه محکوم نمود.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز| دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم پنجاب ذکی الرحمان لکوی از رهبران ارشد لشکر طیبه را به اتهام تامین مالی تروریسم به تحمل 15 سال حبس و پرداخت جزای نقدی 300 هزار روپیه محکوم نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جلسه دادرسی پرونده قضایی ذکی الرحمان لکوی رهبر ارشد گروه تروریستی لشکر طیبه امروز در دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم لاهور برگزار گردید.

دادگاه ضمن محکوم نمودن متهم به تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی به سازمان های و نهادهای امنیتی پاکستان دستور داد ابو انس محسن که شواهد و مستندات قابل توجهی علیه وی وجود دارد را نیز هرچه فوری شناسایی و بازداشت کنند.

طبق بیانیه دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم، لکوی به دلیل اداره یک مرکز داروسازی در منطقه کوت لکپت به منظور تامین مالی گروه های تروریستی، تحت سه ماده از قانون مبارزه با تروریسم مصوب سال 1997 میلادی متهم شناخته شد.

طبق حکم دادگاه لکوی برای هرکدام از مواد قانون مبارزه با تروریسم که طبق آن متهم شناخته شده است به پنج سال حبس محکوم می شود، بر این اساس وی به تحمل جمعا 15 سال حبس و پرداخت 300 هزار روپیه جزای نقدی محکوم شده است، علاوه بر این مرکز داروسازی وی نیز توسط دولت ضبط خواهد شد.

لازم به ذکر است ذکی الرحمان لکوی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی لشکر طیبه(جماعت الدعوه) سیزدهم دی ماه توسط سازمان ملی مبارزه با تروریسم در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی بازداشت شد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی سازمان ملی مبارزه با تروریسم، وی مظنون به اداره داروسازی پزشکی برای جمع آوری کمک مالی جهت تأمین مالی تروریسم است، وی تحت مقررات مربوط به قانون ضد تروریسم متهم شناخته شده و در دادگاه ضد تروریسم در لاهور برای محکومیت ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1