خبر فوری

 
محمود قریشی : پاکستان درحال ورود به مسیر جدید روابط با آمریکا است
کد خبر :2002433540

17:20 1397/12/19


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, ایران, پاکستان, هند,

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در ملتان گفت : روابط میان پاکستان و آمریکا رو به بهبودی هستند، آمریکا تلاش های مثبت پاکستان در زمینه صلح افغانستان را پذیرفته است.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در ملتان گفت : روابط میان پاکستان و آمریکا رو به بهبودی هستند، آمریکا تلاش های مثبت پاکستان در زمینه صلح افغانستان را پذیرفته است.
محمود قریشی در ادامه از صلح طلبی پاکستان در افغانستان و تلاش و پیشرفت در این زمینه گفت و ابراز داشت که درصورت توافق میان آمریکا و طالبان و پایان جنگ 17 ساله افغانستان، پاکستان نیز از منافع برقراری صلح افغانستان بهره مند خواهد شد.
درحالی که آمریکا قدردان تلاش های پاکستان در افغانستان است ، برخی از قدرت ها خواستار صلح و امنیت در افغانستان نیستند. آمریکا در تلاش برای کاهش تنش ها در آسیای جنوبی است و پاکستان نیز درحال ورود به مسیر جدید روابط با آمریکا است.

وی طی اشاره به کشور ایران با سومین همسایه قدرتمند خواندن آن، ابراز داشت که وجود مرزهایی امن به نفع دوطرف است. تاکنون پاکستان با تلاش های خود 5 تن از 12 نظامی ایرانی را تحویل این کشور داده است و تلاش ها برای جستجوی دیگر افراد نیز ادامه دارد. درحالی که روابط پاکستان با سایر کشورهای جهان رو به بهبودی است، سرمایه گذاری عظیم خارجی نیز درحال انجام در داخل کشور است و به زودی توافقنامه ای میان پاکستان و اتحادیه اروپا به امضاء خواهد رسید. سفیر اروپا به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد . ما از روابط هند و روسیه نیز مطلع هستیم، درحالی که روابط پاکستان با روسیه نیز رو به بهبودی و گسترش هستند.
وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنان خود از توافق جدید میان پاکستان و چین مبنی بر CPEC 2 خبر داد و طی ارائه توضیحاتی دراین خصوصی گفت : دو طرف در این زمینه برای ریشه کن کردن فقر و افزایش درآمد و اقتصاد همکاری های لازمه را خواهند داشت. ما خواستار صلح با هند هستیم، اما این به معنی آن نیست که ما درعوض صلح در زمینه کشمیر با هند تجارت خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1