خبر فوری

 
محمود قریشی: خواستار روابطی دوستانه با کشورهای همسایه هستیم
کد خبر :363548485

16:30 1398/02/12


برچسب ها : افغانستان, ایران, پاکستان, مرز, هند,

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در مجلس ملی پاکستان گفت: برخی از عناصر چشم دیدن روابط خوب پاکستان با ایران را ندارند، برخی عناصر می‌خواهند تمامی مرزهای پاکستان را نا امن سازند.


 

به گزارش رازنیوز، محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در مجلس ملی پاکستان گفت: برخی از عناصر چشم دیدن روابط خوب پاکستان با ایران را ندارند، برخی عناصر می‌خواهند تمامی مرزهای پاکستان را نا امن سازند. هند به طور مداوم توافقنامه آتش بس مرزی را نقض می‌کند، در مرزهای مشترک با افغانستان درحال حصار کشی هستیم و با کشور ایران نیز درحال رایزنی درخصوص روابط مرزی هستیم. پاکستان خواهان روابطی دوستانه با تمامی کشورهای همسایه است.
وی افزود، برخی از عناصر خواستار ایجاد روابطی نا امن و غیر دوستانه پاکستان با افغانستان و ایران هستند، تاکنون چهار مرتبه با همتای ایرانی خود به ملاقات پرداخته ام. روابط خود با ایران را مستحکم تر خواهیم نمود. تصمیمی در زمینه استقرار پایگاه نظامی در تربت اتخاذ کرده ایم و برای مبارزه با افراط گرایان در مرزهای مشترک با ایران نیز اقداماتی انجام داده ایم، ایران نیز با کشورهای همسایه اش به نوبه ی خود روابطی دارد، سفر اخیر به ایران پرثمر بود و تصورات غلط طی دیدارها برطرف شدند.
محمود قریشی طی اشاره به ربوده شدن مرزبانان ایرانی توسط شبه نظامیان، بیان داشت که ما با انجام اقدامات لازمه نیروهای مرزی ایران را بازگرداندیم. همچنین پاکستان درپی حادثه اوماره از کشور همسایه خود خواهان تحقیقات در این رابطه شد، و کشور ایران در حال همکاری گسترده با پاکستان است.
همه می‌دانند که چه قدرت هایی با ایجاد فضایی نا امن خوشحال می شوند، چنین وقایعی به نفع قدرت های بیگانه است. با عزم و اراده ای قوی این حوادث را پشت سر گذاشته و توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهیم نمود.

ارسال نظر

 
1