خبر فوری

 
 
محمود قریشی: امنیت افغانستان تنها از طریق مردم میسر خواهد شد
کد خبر :776058447

16:12 1398/02/10


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, ماموریت صلح,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در سمیناری مرتبط با پاکستان و افغانستان گفت : پیگیری مذاکرات امری ضروری و مشترک میان پاکستان و افغانستان است، کشور افغانستان اهمیت بسزایی برای پاکستان دارد .


 

به گزارش رازنیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در سمیناری مرتبط با پاکستان و افغانستان گفت : پیگیری مذاکرات امری ضروری و مشترک میان پاکستان و افغانستان است، کشور افغانستان اهمیت بسزایی برای پاکستان دارد و خواستار روابطی دوستانه با این کشور هستیم. برای ایجاد اعتماد بین دوکشور، باید برنامه عملی بین دوکشور را آغاز کنیم، امنیت افغانستان تنها از طریق مردم این کشور میسر خواهد بود.
وی افزود، پاکستان در حال همکاری همه جانبه با آمریکا در زمینه صلح افغانستان است، پاکستان حامی و پشتیبان ماموریت صلح افغانستان است. لغو مذاکرات دوحه امری تاسف برانگیز است، پاکستان درحال ایفای نقش در حفظ زیر ساخت های افغانستان است. چندی پیش بیمارستان بزرگ محمد علی جناح را در افغانستان افتتاح کردیم و بیش از 50 هزار دانش آموز و دانشجوی افغانستانی درحال تحصیل در پاکستان هستند.

محمود قریشی کشور افغانستان را از بزرگترین شرکای تجاری، کشوری دوست و قابل اعتماد پاکستان خواند و افزود، دو کشور نیازمند آغاز روابطی جدید هستند، و امیدواریم که دور هفتم از مذاکرات را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت. امنیت افغانستان امری ضروری برای برپایی روابط تجاری است، ما باید از تاریخ بیاموزیم، مردم قهرمان و غیور افغانستانی هیچگاه تسلیم نیروهای خارجی نشدند، بنابراین مردم این کشور برای آینده خود تصمیم گیری خواهند نمود. پاکستان برای نوسازی افغانستان کمک مالی کرده است، از پیشرفت ماموریت صلح افغانستان قدردانی میکنیم و پاکستان تلاش های خود برای برپایی صلح افغانستان را بکار گرفته است. انجمن های متعددی درحال فعالیت برای برپایی امنیت در منطقه هستند.

ارسال نظر

 
1