خبر فوری

 
 
محمود خان اچکزئی: ما خواهان تقسیم پاکستان و در عین حال زندگی بردگی نیز نیستیم
کد خبر :745193409

18:39 1398/12/11


برچسب ها : ارتش پاکستان, حزب ملی مردمی پشتون, سیاست, محمود خان اچکزئی,

محمود خان اچکزئی رهبر حزب ملی مردمی پشتون طی مصاحبه مطبوعاتی، گفت: ما خواستار تقسیم پاکستان و در عین حال زندگی بردگی نیستیم. وی خطاب به قدرت های نیرومند پاکستان گفت: با دقت گوش فرا دهید، که سیاست کار شما نیست، دخالت نکنید.


کویته: به گزارش راز نیوز| محمود خان اچکزئی رهبر حزب ملی مردمی پشتون طی مصاحبه مطبوعاتی، گفت: ما خواستار تقسیم پاکستان و در عین حال زندگی بردگی نیستیم. وی خطاب به قدرت های نیرومند پاکستان گفت: با دقت گوش فرا دهید، که سیاست کار شما نیست، دخالت نکنید، کشور را به دست نمایندگان حقیقی مردم بسپارید، براساس قانون، نقض کننده قانون مستحق اعدام است و کسی که در چنین کارهایی کمک کند نیز استحقاق مجازات را دارد، تمامی احزاب سیاسی در خصوص بند اصلاح قانون نظامی به نظریه قدرت هایی رای دادند که متعددا مرتکب قانون شکنی شده اند، پاکستانی را بسازیم که در آن هیچ قوم و گروهی بر دیگری برتری نداشته باشد. به هیچ وجه اجازه تضعیق سیستم جمهوری در کشور را به کسی نخواهیم داد و همواره در این مسیر نقش آفرینی کرده ایم.

رهبر حزب ملی مردمی در ادامه گفتگوی خود، خاطر نشان کرد: در صورتی که ما مرتکب اشتباه می شویم، اشتباهات ما را گوشزد کنند، درصورت استفاده برای منافع شخصی، به ما گفته بگویند، ما می گوییم که ارتش و سازمان های اطلاعاتی هر کشوری مستحکم باشند تا بتوانند به معنای حقیقی از کشور خود دفاع کنند، نه تنها سیاست کار ارتش نیست بلکه دخالت نیز کار آن نیست، اگر علاقه به سیاست دارید، لباس نظامی خود را از تن خارج سازید. پاکستان یک فدراسیون داوطلبانه است و همه اقوام این کشور در سرزمین خود قرار دارند، قوم پشتون به هیچ وجه آماده گذراندن زندگی غلامانه نیست. اگر حقوق در حق همه اجرا شود، بنابراین فرزندان ما خوشحال خواهند شد، اما فرزندان این سرزمین را به یک فاسد مالی تبدیل و سپس برای منافع خود و جهت تضعیف سیستم جمهوری آنها را نخست وزیر و یا وزیر ارشد می کنند.

ارسال نظر

 
1