خبر فوری

 
 
محمد علی سیف: از ایران بابت حمایت از کشور و ملت پاکستان در زمان های مختلف سپاسگذاریم
کد خبر :2021373135

15:12 1401/02/29


برچسب ها : اسلام آباد, ایالت خیبر پختون خوا, پاکستان و ایران, پشاور, تهران, حمید رضا قمی, دانشجویان, دیدار سیاسی, روابط دوجانبه, سرکنسول ایران, هیئت پارلمانی,

وکیل دکتر محمد علی سیف دستیار ویژه دولت محلی ایالت خیبر در زمینه اطلاع رسانی و روابط عمومی با حضور در سرکنسولی ایران در پیشاور و دیدار با حمید رضا قمی سرکنسول ایران در ایالت خیبر پختون خوا با بیان اینکه تلاش های مشترکی جهت سوق دادن روابط میان پاکستان و ایران به سمت و سوی جدید انجام خواهد شد...


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| وکیل دکتر محمد علی سیف دستیار ویژه دولت محلی ایالت خیبر در زمینه اطلاع رسانی و روابط عمومی با حضور در سرکنسولی ایران در پیشاور و دیدار با حمید رضا قمی سرکنسول ایران در ایالت خیبر پختون خوا با بیان اینکه تلاش های مشترکی جهت سوق دادن روابط میان پاکستان و ایران به سمت و سوی جدید انجام خواهد شد و مردم پاکستان، ایران را خانه دیگر خود می دانند، افزود: دروازه های ما همیشه به روی مردم ایران باز است.

وی گفت: مردم هر دو کشور از زوایای مختلف از جمله زبان، فرهنگ و مذهب با یکدیگر ارتباط دارند و همچنین کار برای طبقه بندی شهرهای ایالت خیبر پختون خوا و ایران به عنوان شهرهایی با اقلیم، فرهنگ و سایر ارزش های مشترک مشابه در حال انجام است که نیاز به تقویت بیشتر دارد.  درهای ما همیشه به روی همه شهروندان ایران اعم از هنرمندان، متخصصان، نویسندگان و شاعران باز است. همچنین ضروری است برنامه تبادل دانشجویان میان دو کشور نیز افزایش یابد. کشور برادر اسلامی ایران در هر زمانی از مردم و کشور پاکستان حمایت کرده است که ما در این زمینه سپاسگذاریم.

سرکنسول ایران در این میان ضمن تشکر و قدردانی از دستیار ویژه بابت حضور در سرکنسولی و انجام این دیدار، گفت: کار بر روی بسیاری از امور جهت افزایش بیشتر مناسبات دوطرفه جریان دارد و تبادل هیئت های پارلمانی نیز یکی از حلقه های همین زنجیر است که مجددا درحال آغاز آن هستیم، این موضوع درپی شیوع وبای کرونا قطع شده بود. همچنین در زمینه سفر هیئت های پارلمانی زنان نیز اقداماتی درحال انجام می باشد.

حمید رضا قمی با اشاره به دیدار های خود با شخصیت های مختلف سطح عالی سیاسی در ایالت خیبر پختون خوا، این دیدار و گفتگو ها را مشوق و اطمینان بخش توصیف کرد و افزود: تلاش های مشترک جهت گسترش فعایت های تجاری و اقتصادی دوجانبه ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1