خبر فوری

 
 
محمد رضا ناظری:ایران خواهان روابط مستحکم تجاری و اقتصادی با پاکستان
کد خبر :950094442

13:56 1397/07/28


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, ایران, پاکستان, لاهور, محمد رضا ناظری, کنسولگری ایران,

محمد رضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان گفت:ایران خواهان روابط مستحکم تجاری و اقتصادی با پاکستان است.


 

لاهور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت،محمد رضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان گفت:ایران خواهان روابط مستحکم تجاری و اقتصادی با پاکستان است.

وی طی سخنانی در مراسم منعقد شده در اتاق بازرگانی و صنایع لاهور گفت:پاکستان و ایران دارای روابط دیرینه هستند و ایران همیشه در زمینه افزایش همکاری های تجاری با همسایگان خود تلاش نموده است و پاکستان اولویت نخست ایران برای روابط تجاری است و در این زمینه کنسولگری ایران تمامی همکاری های لازم با تجار پاکستانی را خواهد نمود.

وی گفت:ظرفیت همکاری در زمینه های نفت،مواد شیمیایی،گاز و ... میان دو طرف وجود دارد و ما با باید به طور کامل از این ظرفیت ها بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید شیر و مواد لبنی در پاکستان گفت:تجربیات و دانش ایران در زمینه صنایع لبنی برای پاکستان بسیار مفید و مثمر ثمر ثابت خواهد شد.

وی افزود:ایران با دولت گذشته پاکستان در خصوص برقراری شبکه بانکی میان دو کشور توافقاتی را انجام داده اند و ما برای عملی نمودن این توافق نامه با دولت جدید به گفتگو خواهیم نشست.

الماس حیدر رئیس اتاق بازرگانی لاهور در سخنان خود در این مراسم گفت:روابط اتاق بازرگانی لاهور و کنسولگری ایران در لاهور نیاز به معرفی ندارد،کنسولگری ایران در لاهور با ایجاد پروازهای مستقیم میان دو کشور شرایط تجارت و روابط بازرگانی را تسهیل نموده است و صدور ویزا برای اعضای اتاق بازرگانی به راحتی صورت میپذیرد.

وی گفت:پاکستان و ایران از بازار بسیار خوبی برخوردارند و برای بهره مندی دو کشور از امکانات یکدیگر نیاز به اقدامات مشترک است.

الماس حیدر در ادامه خبر داد که وی در فوریه 2016 در صدر یک هیئت تجاری به ایران سفر داشته و این سفر بسیار نتیجه بخش بود.

وی افزود:برقراری شبکه بانکی میان دو کشور،امور بازرگانی و تجاری را سرعت خواهد بخشید.

وی اظهار داشت:دو کشور باید روابط خود در زمینه های وسایل پزشکی و آلات جراحی، نساجی،برنج و مهندسی  فناوری اطلاعات افزایش دهند.

در این اجلاس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور علاوه بر الماس حیدر مقامات دیگر لاهور از جمله خواجه شهزاد ناصر معاون ارشد اتاق بازرگانی،فهیم الرحمن معاون اتاق بازرگانی،رئیس سابق اتاق بازرگانی لاهور و دیگر شخصیت ها حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1