خبر فوری

 
 
محمد النافع : ایران مسؤول تنش پاکستان و هند است
کد خبر :1083197010

14:39 1397/12/09


محمد النافع اقتصادان و سیاستمدار عربستان سعودی گفت : ایران مسئول اصلی ایجاد تنش و درگیری ما بین هند و پاکستان می باشد.


محمد النافع اقتصادان و سیاستمدار عربستان سعودی گفت : ایران مسئول اصلی ایجاد تنش و درگیری ما بین هند و پاکستان می باشد.

به گزارش راز نیوز به نقل پایگاه اردو نیوز، این سیاستمدار سعودی اظهار داشت:  تنش و درگیری موجود بین هند و پاکستان از زمانی آغاز شد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به کشور های پاکستان ، هند و چین سفر کرد. طی همین سفر محمد بن سلمان ، توافقنامه ای درمورد استراتژیک بلند مدت پاکستان و هند ارائه نمود.

 

 

النافع همچنین افزود : اگر بخواهیم ببینیم چه کسی از تنش و درگیری پاکستان و هند بهره مند خواهد شد در پاسخ خواهیم گفت ایران تنها کسی است که منفعت این تنش را به دست خواهد آورد به دلیل این که استراتژیک بلند مدت پاکستان ، هند و چین مشکلات زیادی برای ایران به وجود خواهد آورد، همچنین کشور هندوستان برای منفعت بیشتر در خرید نفت ، واردات خود را از ایران کم کرده و از عربستان سعودی نفت وارد می کند.

همچنین وی در ادامه افزود : استقبال پاکستان از ورود محمد بن سلمان به اسلام آباد برای ایران غیر قابل تحمل بوده و تنها بانی کشمکش موجود بین پاکستان و هند ، کشور ایران و مقامات این کشور می باشند و ایران خواهان این درگیری می باشد.

عملیات هایی که ایران برای منفعت خود در عراق انجام داده عبارت اند از : انفجار بمب در مزار واقع در سامرا ، افزودن تنش و درگیری ما بین شیعه و سنی و همچنین پشتیبانی از فعالیت نظامی سیاسی عراق و داخلت در امور این کشور.

ارسال نظر

 
1