خبر فوری

 
 
محقق آمریکایی: دولت جدید واشنگتن برای ایجاد مناسبات نتیجه بخش با اسلام آباد تلاش خواهد نمود
کد خبر :2053551440

17:29 1399/11/23


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جو بایدن, دولت آمریکا, دولت پاکستان, رئیس جمهور آمریکا, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, کاخ سفید,

یک محقق ارشد آمریکایی اظهار داشت: دولت جو بایدن برای آغاز دور جدیدی از روابط با پاکستان و ایجاد مناسبات نتیجه بخش در آینده ای نزدیک تلاش خواهد نمود.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| یک محقق ارشد آمریکایی اظهار داشت: دولت جو بایدن برای آغاز دور جدیدی از روابط با پاکستان و ایجاد مناسبات نتیجه بخش در آینده ای نزدیک تلاش خواهد نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیمز ام لیندسی معاون ارشد شورای روابط خارجی در گزارش اخیر خود از احتمال افزایش توافق میان کاخ سفید و پنتاگون در خصوص نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان خبر داد.

مقامات مختلف کاخ سفید از زمان آغاز دولت جدید آمریکا در اظهارات گوناگون خود موضع پنتاگون مبنی بر اینکه واشنگتن تا ماه می قادر به خروج کامل نیروهای خود از افغانستان مطابق با توافقنامه سال گذشته میان آمریکا و طالبان نخواهد بود را تایید نموده اند.

جیمز ام لیندسی در این گزارش مرکز مطبوعات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوالی ابراز داشت: "دولت بایدن امیدوار است که راهی برای بهبود روابط با پاکستان پیدا کند."

جیمز لیندسی در این گزارش با اشاره به روابط دیرینه اسلام آباد واشنگتن می گوید: در این مدت تنش های و اختلافات مختلفی میان دو طرف شدت یافت و به اعتقاد من دولت جو بایدن به منظور نتیجه بخش بودن روابط با اسلام آباد از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: روابط پیچیده و پر ماجرای آمریکا و پاکستان چیزی است که به عنوان میراث دولت های گذشته به بایدن رسیده است و برخی از مسائل موجود میان دو کشور در اینجا به گوش می رسد، یکی از مسائل موجود میان دو کشور موضوع قتل دانیل پرل روزنامه نگار آمریکایی و حکم دیوان عالی پاکستان در خصوص این پرونده و تبرئه متهم این پرونده احمد عمر شیخ می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید آمریکا مواضع و سیاست های تندی را در قبال وضعیت حقوق بشر و مسائل مرتبط به آن در پاکستان خواهد داشت و مسئله مقابله پاکستان برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی در کشور و کنترل آن نیز توسط دولت آمریکا مورد رصد قرار خواهد گرفت.

جیمز در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: روابط موجود میان پاکستان و هند بخش دیگری از نگرانی های دولت جدید آمریکا خواهد بود، زیرا دو کشور دارای انرژی هسته ای از اختلافات و مناقشات شدید در زمینه های مختلف برخوردارند.

این محقق آمریکایی همچنین مناسبات پاکستان و چین را نیز یکی دیگر از مسائل نگران کننده برای دولت جدید جو بایدن عنوان نمود و گفت: به اعتقاد من هیئت حاکمه جدید کاخ سفید نگرانی های ویژه ای در خصوص گسترش مناسبات پاکستان و چین دارند.

ارسال نظر

 
1