خبر فوری

 
 
محاصره فرمانداری درپی آغاز مرحله دوم اعتراضات مسالمت آمیز شیعیان پاکستان+عکس و ویدیو
کد خبر :1733148082

13:48 1400/02/02


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, پاکستان, تحصن کراچی, تظاهرات, شیعه, شیعیان پاکستان, کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه,

فرزندان و خانواده های افراد ربوده شده شیعه عصر روزگذشته ضمن آغاز مرحله دوم تحصن، با حرکت به سمت ساختمان فرمانداری از تحصن مرکزی درحال برگزاری مقابل مزار بنیانگذار پاکستان، موانع موجود را کنار زده و خود را به مقابل فرمانداری رساندند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| فرزندان و خانواده های افراد ربوده شده شیعه عصر روزگذشته ضمن آغاز مرحله دوم تحصن، با حرکت به سمت ساختمان فرمانداری از تحصن مرکزی درحال برگزاری مقابل مزار بنیانگذار پاکستان، موانع موجود را کنار زده و خود را به مقابل فرمانداری رساندند.

حجت الاسلام روح الله حسینی طی گفتگو با تظاهرات کنندگان، اظهار داشت که ما به همراه این کودکان آمده ایم تا اعتراض مسالمت آمیز داشته باشیم، خانواده های اسرای شیعه 19 روز است که مقابل مزار قائد محمد علی جناح تحصن کرده اند. از 19 روز درحال انجام تحصن هستیم درحالیکه حتی برگی از شاخه درختی به زمین نیانداخته ایم، این تظاهرات مقابل ساختمان فرمانداری نیز بخشی از اعتراضات کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه است و در مرحله بعد منازل وزرای فدرال و رئیس جمهور پاکستان را محاصره خواهیم کرد.

حجت الاسلام هادی ولایتی نیز طی سخنرانی خود مقابل فرمانداری، با بیان اینکه خانواده های اسرا برای حق خود به اینجا آمده اند، افزود: اگر فرماندار نماینده دولت فدرال است پس چرا عمران اسماعیل (فرماندار ایالت سند) در خصوص مولفه افراد ربوده شده شیعه سکوت اختیار کرده؟ وی اظهار داشت: دولت فدرال دراین کشور هیچ برنامه ای ندارد و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز یک حاکم بی کفایت است. ملت جعفری چون دوستدار وطن و صلح پسند هستند، بنابراین ربایش نیز مجازات خوبی های آنان است، اعتراضات ما برای آزادی افراد ربوده شده شیعه حق قانونی ما است. اگر این افراد بازگردانده نشوند، فراخوان تظاهرات در سطح کشوری را خواهیم داد.

شایان ذکر است تحصن نمادین در شهر ملتان نیز همچنین در دومین هفته از آغاز ادامه دارد.

از طرفی پس از پایان مهلت 12 روزه سازمان های امنیتی برای آزادی تمامی افراد ربوده شده شیعه و قبل از محاصره فرمانداری، حجت الاسلام سید احمد اقبال رضوی طی گفتگوی مطبوعاتی خود اظهار داشت که تاکنون عزیزان ما آزاد نشده اند و ما حق هرگونه اعتراضاتی را داریم، روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در تمامی شهرهای بزرگ تحصن نمادین برگزار می شود، ضمن گسترش تظاهرات در ادامه منازل رئیس جمهور، فرمانداری و وزرای فدرال را محاصره خواهیم کرد. به درخواست خانواده های افراد ربوده شده شیعه می توان روز 21 رمضان مصادف با شهادت امام علی (علیه السلام)، تمامی دسته های عزاداری را به تحصن و اعتراض تبدیل کنیم؛

 

 

شایان ذکر است کودکان با دردست گرفتن عکس های نخست وزیر، فرمانده ارتش، رئیس جمهور و فرماندار ایالت سند، خواستار آزادی فوری پدران خود را کرده و سوال داشتند که پدران شان کجا هستند؟

 

 

ارسال نظر

 
1