خبر فوری

 
 
ما از مشارکت عربستان در پروژه CPEC اعتراضی نداریم/مهدی هنردوست
کد خبر :89701704

11:12 1397/07/13


برچسب ها : CPEC, پاکستان, سفیر ایران, عربستان, مهدی هنر دوست, نشست خبری, کویته,

سفیر ایرانی مهدی هنردوست در بیانیه ای اعلام کرد که ایران از مشارکت عربستان در پروژه CPEC (پروژه اقتصادی پاکستان - چین) اعتراضی ندارد.


 

به گزارش راز نیوز سفیر ایران به همراه چند تن از مقامات ایرانی برای دوره پنج روزه به کویته سفر کرد. طی نشست خبری از مهدی هنردوست درباره پروژه CPEC سؤال شد و وی در پاسخ به سؤال خبر نگار گفت: پروژه CPEC فقط یک پروژه و برنامه تجاری نیست بلکه این زمینه ای است برای متحد کردن کشور های منطقه. مهدی هنردوست از سرمایه گزاری در پاکستان استقبال کرد و افزود کشور های اسلامی باید متحد شده و در برابر بر توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.

مهدی هنردوست ادامه داد: ایران و پاکستان شرکای اقتصادی و کشور های برادری اسلامی هستند که دهه هاست که باهم روابط متقابلی دارند. وی افزود بعضی از عناصر به مرز پاکستان و ایران حمله میکنند تا  روابط برادرانه دو کشور از بین برود. هنردوست افزود ما اجازه نخواهیم داد تا عناصر دشمن بر روابط تاریخی پاکستان و ایران تأثیر بگذارند.

نا گفته نماند در 20 سپتامبر وزیر اطلاعات فواد چودهری اعلام کرده بود که عربستان در پروژه CPEC سومین شریک است و عربستان در این پروژه سهیم میباشد.

ارسال نظر

 
1