خبر فوری

 
 
مائیک پومپیو : تک تک نیروهای ایرانی را از سوریه را خارج خواهیم کرد
کد خبر :662286437

15:49 1397/10/21


برچسب ها : آمریکا, ایران, داعش, روسیه, سوریه,

مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تصریح کرد، به همراه متحدین خود ، تک تک نیروهای ایرانی را از سوریه خارج خواهیم کرد.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از بی بی سی، مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تصریح کرد، به همراه متحدین خود ، تک تک نیروهای ایرانی را از سوریه خارج خواهیم کرد.

وی ابراز داشت، تا زمانیکه نیروهای ایرانی که در مناطق تحت کنترل حکومت بشار اسد و یا قدرت هایی که او را حمایت می کنند از سوریه خارج نشوند، ایالات متحده هیچ گونه کمک مالی برای نوسازی سوریه به این کشور پرداخت نخواهد کرد.

وی همچنین با انتقاد شدید از سیاست های بارک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت : وی نیز مرتکب اشتباهات زیادی در سیاست های خاورمیانه شده است.
پومپیو این سخنان خود را در سخنرانی در قاهره پس از گذشت سه هفته از بیانیه ترامپ در رابطه با خروج نظامیان آمریکایی بیان کرده است.
گفتنی است بیانیه فوق ترامپ موجب ناراحتی متحدان وی و از طرفی موجب انتقادات شدید از واشنگتن شده بود.
مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا پس از بیانیه ترامپ در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و نگرانی متحدان وی از این بیانیه، در تلاش است تا به هر نحوی نظر متحدان خود را جلب نماید. وی افزود، تا پایان جنگ علیه افراط گرایی، آمریکا نیروهای خود را خارج نخواهد کرد. قابل ذکر است که پومپیو خطاب به متحدان خود گفته است که با کمک شما و با درپی گرفتن اقدامات جدی، دولت اسلامی، القاعده و دیگر گروه های جهادی را شکست خواهیم داد.
وی با خواندن آمریکا به عنوان قدرت مثبتی در خاورمیانه تصریح کرد که پس از خروج نظامیان آمریکایی، منطقه دچار افراط گرایی خواهد شد.

ایران به کمک روسیه در جنگ داخلی سوریه، با استفاده از گروه های نظامی، مشاوره نظامی و تامین تسلیحات در تلاش کمک دولت بشار اسد است.

آمریکا از نفوذ و اقدامات ایران در خاورمیانه نگران است، و آمریکا در این رابطه معتقد بر این موضوع است که ایران در منطقه باعث بی ثباتی آن می‌شود.

مائیک پومپیو، تحریم های علیه ایران را از سخت ترین تحریم های تاریخ خوانده و گفت : تحریم ها را افزایش نیز خواهیم داد.

آمریکا با همکاری ترکیه، اردن و برخی از ریاست های عربی از برخی گروه های شورشی حمایت می کند.
حدود 2 هزار نظامی آمریکایی با حضور در سوریه در حال مبارزه با دولت اسلامی (داعش) هستند.

دونالد ترامپ در آذر ماه سال جاری طی بیانیه ای پس از اعلام خروج نظامیان خود از سوریه گفته بود که این اقدام به دلیل آن است که داعش در سوریه شکست خورده است.

پس از این بیانیه ترامپ، برخی از مقامات آمریکایی همچون وزیر دفاع جیمز میتس از سمت خود استعفا داده بودند و پس از آن آمریکا در تلاش برای جلب نظر و رضایت متحدان خود است.

لازم به ذکر است که براساس خبرهای منتشر شده از حملات ائتلاف آمریکایی در سوریه علیه داعش، این حملات بیش از آنکه منجر به وارد شدن خسارات به داعش و یا گروه های تروریستی شده باشد، موجب جان باختن شهروندان سوریه ای و وارد شدن خسارات زیادی به آنها شده است. ناگفته نماند که ائتلاف آمریکایی تاکنون علیه داعش و یا هیچ گروه تروریستی دیگر در سوریه اقدام جدی انجام نداده است که آن اقدام منجر به عقب نشینی گروه تروریستی از منطقه آنها شده باشد.
این درحالی است که چندی پیش نیز خبری مبنی بر اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات آن ابراز داشته بودند که ما از برخی گروه های مخالف دولت بشار و گروه های تروریستی حمایت های مالی و تسلیحاتی می کنیم، منتشر شده بود .

ارسال نظر

 
1