خبر فوری

 
 
قطر: عربستان سعودی حامی اصلی گروه های تروریستی است
کد خبر :461980036

16:15 1398/03/19


برچسب ها : امارات, تروریست, تروریسم, داعش, عربستان سعودی, قطر, گروه القاعده,

حمد بن جاثم آل الثانی نخست وزیر پیشین قطر در بیان اخیر خود طی گفتگو با یکی از روزنامه های بریتانیایی با حمله به عربستان سعودی این کشور را حامی و پشتیبان اصلی بیشتر گروه های تروریستی قلمداد کرده و بیان داشت: بیشتر اعضای گروه تروریستی داعش از شهروندان عربستان سعودی هستند.


قطر: به گزارش رازنیوز، حمد بن جاثم آل الثانی نخست وزیر پیشین قطر در بیان اخیر خود طی گفتگو با یکی از روزنامه های بریتانیایی با حمله به عربستان سعودی این کشور را حامی و پشتیبان اصلی بیشتر گروه های تروریستی قلمداد کرده و بیان داشت: بیشتر اعضای گروه تروریستی داعش از شهروندان عربستان سعودی هستند.
وی اذعان داشت، درحالی که کشورهای امارات و عربستان اتهامات بی اساس تروریسم را به کشورهای دیگر نسبت می دهند، اما جهان می‌داند که عربستان سعودی حامی بیشتر گروه های تروریستی است و آنها را از جهت ثروت نیز تامین می‌کند. درحالی که هیچ کشور بین المللی حتی آمریکا نیز قطر را به حمایت از تروریسم متهم نکرده است اما تنها کشورهای امارات و عربستان سعودی هستند که قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده اند. این درحالی است که تعداد زیادی از اعضای داعش، فرماندهان و عناصر القاعده نیز از کشور سعودی هستند. در حادثه هولناک 11 سپتامبر نیز شهروندان سعودی دست داشتند.
نخست وزیر پیشین قطر در ادامه بیانات خود گفت: 19 تن از عناصر تروریستی که در حمله 11 سپتامبر نقش داشتند، 15 تن از آنها از عربستان سعودی، دو تن از امارات، یک نفر از مصر و یک فرد دیگر از کشور لبنان بودند.

ارسال نظر

 
1