خبر فوری

 
 
قطار پرسرعت میان پاکستان، افغانستان و ازبکستان راه اندازی خواهد شد
کد خبر :1219382361

10:30 1399/10/05


برچسب ها : اعظم خان سواتی, پاکستان و افغانستان و ازبکستان, قطار پرسرعت, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

اعظم سواتی وزیر فدرال راه آهن پاکستان از امضای قریب الوقوع توافقنامه پروژه ایجاد خط ریلی پرسرعت میان کشورهای پاکستان، افغانستان و ازبکستان خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اعظم سواتی وزیر فدرال راه آهن پاکستان از امضای قریب الوقوع توافقنامه پروژه ایجاد خط ریلی پرسرعت میان کشورهای پاکستان، افغانستان و ازبکستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اعظم سواتی وزیر فدرال راه آهن پاکستان در گفتگو با یکی از شبکه های محلی پاکستان ابراز داشت: توافقنامه مربوط به آغاز پروژه راه اندازی قطار پرسرعت باری و مسافربری از پاکستان به ازبکستان ظرف مدت 2 الی 3 روز آینده نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روسای جمهور ازبکستان و افغانستان پیش از این توافقنامه مربوطه را به امضاء رسانده اند گفت: عمران خان نیز به زودی این توافقنامه را به امضاء خواهد رساند و هیئتی از ازبکستان به رهبری معاون نخست وزیر و یا وزیر راه و ترابری این کشور نیز به زودی جهت نهایی کردن این توافقنامه به پاکستان خواهد آمد.

وزیر راه آهن پاکستان ابراز داشت: این پروژه که طرح اولیه آن در سال 2018 ارائه گردید دارای هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد دلار می باشد که بودجه آن از محل اعتبارات اختصاص داده شده از سوی بانک جهانی تامین خواهد شد.

سواتی این توافقنامه را خبری خوش برای سه کشور در سال 2020 عنوان نمود و گفت: راه اندازی این پروژه نه تنها به نفع پاکستان و افغانستان خواهد بود بلکه منجر به تسهیل رفت و آمد برای تمامی کشورهای آسیای میانه می شود و بخش باری این پروژه نیز به گسترش فرصت های تجاری و افزایش مبادلات میان کشورهای منطقه کمک خواهد نمود، وی همچنین همکاری روسیه در این پروژه در آینده را یکی از دلایل با اهمیت بودن این پروژه عنوان نمود.

وی در مورد مسیرهای اجرای این پروژه در پاکستان گفت: "ما باید کار خود را از پیشاور تا تورخم انجام دهیم ، سپس افغانستان و ازبکستان آن را تکمیل خواهند نمود."

ارسال نظر

 
1