خبر فوری

 
 
قریشی: پاکستان مصمم به جاری نگاه داشتن حمایت خود از تلاش برای خود مختاری فلسطینی ها است
کد خبر :1097448521

13:52 1400/02/25


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, تماس تلفنی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه فلسطین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دکتر ریاض المالکی همتای فلسطینی خود به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دکتر ریاض المالکی همتای فلسطینی خود به رایزنی پرداخت.

براساس گزارش، وزیر امور خارجه فلسطین ضمن آگاه کردن همتای پاکستانی خود از وضعیت فعلی فلسطین، از تلاش های جاری برای کاهش درگیری ها خبر داد. وی ضمن ستودن موضع صریح و جدی پاکستان در خصوص مسئله فلسطین، از همکاری دیپلماتیک عمران خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان رهبری پاکستان در سطح منطقه ای و بین المللی تمجید به عمل آورد.

قریشی در این بین مقام فلسطین را از تلاش های دیپلماتیک اسلام آباد برای متوجه ساختن جامعه جهانی به مسئله فلسطین آگاه کرد و ضمن محکوم کردن شدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، از شهادت مردم فلسطین به ویژه کودکان تاسف عمیق خود را ابراز داشت.

وی افزود: پاکستان مصمم به جاری نگاه داشتن حمایت خود از تلاش برای خود مختاری فلسطینی ها است. نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور فلسطین در این زمینه ابراز اطمینان کرده است. در این برهه دشوار با برادران فلسطینی خود ابراز همبستگی می کنیم.

شایان ذکر است دوطرف بر ادامه دادن به مشورت در زمینه وضعیت نامساعد فلسطین توافق کردند. ناگفته نماند این تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان، یکی از حلقه های زنجیر تلاش های دیپلماتیک جهت اتخاذ استراتژی مشترک در زمینه موضوع فلسطین توسط کشور های اسلامی است.

ارسال نظر

 
1