خبر فوری

 
 
قریشی: پاکستان به روابط سیاسی و اقتصادی با ژاپن بسیار اهمیت می دهد
کد خبر :1801961117

13:43 1400/07/02


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, توشیمیتوسو موتگی, شاه محمود قریشی, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ژاپن,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، با توشیمیتسو موتگی همتای ژاپنی خود دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، با توشیمیتسو موتگی همتای ژاپنی خود دیدار و در مورد روابط دوجانبه، وضعیت افغانستان و امور مورد علاقه مشترک به گفتگو پرداخت.

قریشی با تصریح بر اینکه روابط سیاسی و اقتصادی با ژاپن اهمیت بسزایی برای پاکستان دارد، خاطر نشان ساخت که پاکستان ژاپن را از حیث یک شریک قابل اعتماد در زمینه توسعه می داند. وی ابراز داشت: ما در سال 2022 خواستار برگزاری هرچه پرشور تر سالگرد هفتاد مین سال روابط دیپلماتیک میان پاکستان و ژاپن هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن تاکید بر روی کار آوردن تلاش های مشترک به منظور افزایش همکاری در بخش های امور مورد علاقه مشترک و تقویت بیشتر روابط دوجانبه، همتای ژاپنی خود را از موضع پاکستان نسبت به وضعیت در حال تغییر افغانستان مطلع ساخت و بیان داشت: برپایی صلح پایدار و ثبات در افغانستان، اهمیت ویژه ای برای منطقه دارد. ضروری است بین الملل کمک به جامعه افغانستان را درپی روند فزاینده بحران انسانی و اقتصادی حتمی سازد. وی همچنین پرونده ای شامل اسنادی از نقض های شدید حقوق بشری و بین المللی در کشمیر توسط هند، به همتای ژاپنی اش ارائه کرد.

ارسال نظر

 
1