خبر فوری

 
 

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه شنبه طی سخنرانی در مجمع سرمایه گذاری پاکستان و عربستان سعودی گفت که می خواهد روابط پاکستان با عربستان سعودی را به یک مشارکت استراتژیک عمیق، متنوع و دوجانبه سودمند تبدیل کند.

وی افزود: این مشارکت قوی که بر پایه دوستی و برادری مبتنی بر باورها و ارزش‌های مشترک بنا شده است، سال‌ها میان رهبران دو کشور ادامه داشته است و چندین دهه است که بین دو کشور پاکستان و عربستان پیوند خاصی برقرار شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اهداف اساسی اجتماعی و اقتصادی «پاکستان جدید» عمران خان نخست وزیر پاکستان و چشم انداز 2030 ولی عهد محمد بن سلمان برای عربستان سعودی بسیار مشابه است.

شاه محمود قریشی با تاکید بر دیدگاه عمران بر طرج پاکستان جدید گفت: ما به عبور از تفکر ژئو سیاسی به ژئو اقتصادی معتقدیم. دوم، ما خواهان صلح در داخل و خارج از کشور هستیم تا بتوانیم بر برنامه توسعه اجتماعی-اقتصادی خود متمرکز باشیم.

وی ادامه داد: سوم، ما خواهان یک مشارکت در حال توسعه هستیم که بر تقویت روابط تجاری، اقتصادی و اتصال تمرکز دارد تا به شکوفایی منطقه ما کمک کند.

وی بیان کرد: برای دستیابی به این اهداف، ما تلاش می کنیم تا پاکستان را به عنوان قطبی برای فعالیت های اقتصادی و محلی برای ترویج و ادغام منافع مثبت جهانی معرفی کنیم.

شاه محمود قریشی مزایای سرمایه گذاری در پاکستان را برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران عربستان سعودی برجسته کرد و گفت: کریدور اقتصادی چین و پاکستان (C-PAC) دسترسی و اتصال گسترده‌ تری به مناطق از جمله اتصال تجاری و توسعه زیرساخت‌ها، شبکه‌های بزرگراهی، کابل‌های ریلی و فیبر نوری، خطوط لوله انرژی و پروژه‌های تولید انرژی فراهم می‌کند و همچنین فاز دوم سی پیک بر نوسازی صنعتی، کشاورزی و توسعه اقتصادی-اجتماعی تمرکز دارد.

در همین حال دولت سرمایه گذاری در مناطق ویژه ی اقتصادی را برای سرمایه گذاران تسهیل داده است که این موارد شامل سود 100 درصدی، معافیت های مالیاتی و گمرکی و واردات کالاهای سرمایه ای می باشد.

بندر گوادر نیز فرصت های سرمایه گذاری جذابی را در بخش های مختلف از جمله هتل ها، بانکداری، بیمه، لیزینگ مالی، لجستیک، انبارداری خارج از کشور، فرآوری مواد غذایی و روغن، فرآوری محصولات ماهی و تولید لوازم الکترونیکی ارائه می دهد.

مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری قابل توجهی برای سرمایه گذاران عربستان سعودی در بخش کشاورزی و دامداری پاکستان بوجود آمده است. همچنین سرمایه گذاری در بخش گردشگری پاکستان می تواند منافع متقابل را برای هر دو کشور به همراه داشته باشد.

پاکستانی ها نقش مثبت و سازنده ای در توسعه زیرساخت های عربستان سعودی ایفا کرده اند و نیز برای چندین دهه به بخش خدمات این کشور کمک کرده اند. آنها همچنین می توانند در شکل دادن به چشم انداز عربستان سعودی در ابتکار 2030 مؤثر باشند.

وزیر امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که مجمع سرمایه گذاری موجب تحریک و تسریع همکاری های سرمایه گذاری بین دو کشور شود و از این طریق هماهنگی و مشارکت نزدیک میان سرمایه گذاران و رهبران تجاری دو کشور افزایش یابد.

ارسال نظر

 
1