خبر فوری

 
 
قریشی: مکانیزم نهادی جهت تقویت بیشتر روابط پاکستان و آرژانتین بسیار مهم است
کد خبر :2055619748

13:41 1400/07/12


برچسب ها : پاکستان و آرژانتین, سفیر آرژانتین, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به همراه لیپولدو فرانسیسکو سائورس سفیر آرژانتین در اسلام آباد پس از کاشت نهال به مناسبت 70 مین سالگرد روابط دیپلماتیک پاکستان و آرژانتین ، اظهار داشت: مکانیزم نهادی جهت تقویت بیشتر روابط پاکستان و آرژانتین بسیار مهم است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به همراه لیپولدو فرانسیسکو سائورس سفیر آرژانتین در اسلام آباد پس از کاشت نهال به مناسبت 70 مین سالگرد روابط دیپلماتیک پاکستان و آرژانتین با بیان اینکه پاکستان به دلیل تغییرات آب و هوایی می تواند به یکی از کشورهای دارای کمترین منابع آبی تبدیل شود، افزود: روابط دوجانبه میان پاکستان و آرژانتین در 70 سال گذشته گسترش خوبی داشتند که تجلی اعتماد دوطرفه، احترام و همکاری است.

شاه محمود قریشی در ادامه اظهاراتش با بسیار مهم خواندن مکانیزم نهادی جهت تقویت بیشتر روابط پاکستان و آرژانتین، خاطر نشان ساخت که کمیسیون مشترک به منظور تقویت روابط تجاری میان دو کشور وجود دارد. در آخرین نشست که مورخ 30 اردیبهشت 1400 برگزار شد در خصوص تشکیل گروه کاری مشترک در بخش های کشاورزی، داروسازی، تکنولوژی و بخش های صنعتی توافق شد تا بتوان همکاری اقتصادی و تجاری را در آینده بیشتر افزایش داد.

وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: یک شورای تجاری مشترک نیز برای تقویت تعامل تجارت با تجارت ایجاد شده است. وجود گروه دوستی پارلمانی پاکستان-آرژانتین در پارلمان پاکستان نشانه ای از استحکام روابط پارلمانی دوجانبه است. نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پروژه "سونامی درختکاری" عمران خان نخست وزیر پاکستان قدردانی کرده بود. تهدید ناشی از تغییرات آب و هوایی این است که پاکستان می تواند از کشوری با منابع آبی وسیع به کشوری با کمبود منابع آب تبدیل شود، در این صورت ترویج گسترش درخت کاری استراتژی مهمی است.

ارسال نظر

 
1