خبر فوری

 
 
قریشی: روابط با ایران چالش بزرگی برای ماست، اسلام آباد خواهان آغاز کشمکشی دیگر در منطقه نیست
کد خبر :985091454

10:15 1398/07/07


برچسب ها : پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: روابط با ایران چالش بزرگی برای ماست و ما به هیچ وجه نمیخواهیم کشمکش دیگری در منطقه آغاز گردد، برخی به دنبال اختلاف افکنی در منطقه هستند اما ما مخالف آن هستیم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: روابط با ایران چالش بزرگی برای ماست و ما به هیچ وجه نمی خواهیم کشمکش دیگری در منطقه آغاز گردد، برخی به دنبال اختلاف افکنی در منطقه هستند اما ما مخالف آن هستیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با برنامه تحلیلی-سیاسی یکی از شبکه های خصوصی پاکستان اظهار داشت: نقش خود را برای پایان مناقشه و اختلافات میان تهران و ریاض ایفا خواهیم کرد و در این خصوص دیدارهایی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی نخست وزیر پاکستان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: پس از سخنرانی نخست وزیر در سازمان ملل متحد، مردم منطقه کشمیر اشغالی با نقض حکومت نظامی به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند، نکات گفته شده از سوی عمران خان، پیش از سخنرانی تعیین و برنامه ریزی شده بود، از سوی دیگر در حین سخنرانی نخست وزیر هند ما شاهد شعارهایی با عنوان «شرمتان باد» بودیم.

وی افزود: ما تاکنون هیچگاه شاهد تظاهرات شهروندان پاکستانی و کشمیری در خارج از ساختمان سازمان ملل نبوده ایم، همه جنایات هند در مقابل انظار عمومی قرار دارد و امروز نیز شش تن از شهروندان کشمیری توسط ارتش هند به قتل رسیده اند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه، در خصوص موضوع صلح افغانستان خاطرنشان کرد: پیشرفت های بسیار خوبی در خصوص موضوع صلح افغانستان صورت گرفته است، زلمی خلیل زاد به من خبر داد که تمامی مفاد توافقنامه با طالبان نهایی شده بود، پاکستان نقش خود را برای صلح در افغانستان ایفا نمود، برگزاری موفقیت آمیز مرحله نخست انتخابات در افغانستان باعث خرسندی است، افغانستان خواستار بازگشایی مرز خود با پاکستان شده است.

وی تصریح کرد: پاکستان، ترکیه و مالزی تصمیم به راه اندازی یک شبکه ماهواره ای به زبان انگلیسی جهت نشر معارف ناب اسلامی گرفته اند، این شبکه خصوصی چهره اصلی دین مبین اسلام را به دنیا خواهد شناساند و با تفکرات اسلام هراسی در سطح دنیا مقابله خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1