خبر فوری

 
 
قریشی: در شرایط فعلی حاضر به مذاکره با دولت هند نیستیم
کد خبر :1921732512

10:12 1398/10/09


برچسب ها : پاکستان و هند, جامو و کشمیر, شاه محمود قریشی, لایحه اعطای تابعیت, مذاکرات پاکستان و هند, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به شرایط موجود در هند و اقدامات دولت و ارتش هند علیه مسلمانان این کشور گفت: در شرایط فعلی حاضر به مذاکره با دولت هند نیستیم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به شرایط موجود در هند و اقدامات دولت و ارتش هند علیه مسلمانان این کشور گفت: در شرایط فعلی حاضر به مذاکره با دولت هند نیستیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در نشست خبری خود در اسلام آباد اظهار داشت: از پنج ماه گذشته منطقه کشمیر در وضعیت حکومت نظامی به سر می‌برد، درب مساجد بسته شده و مسجدی با قدمت چند صد ساله را مسمار کرده و اقدام به ساخت معبد نموده‌اند، بیش از 25 تن از شهروندان مسلمان جان باخته‌اند، هزاران معترض به خیابان‌ها آمده‌اند، پاکستان تحت این شرایط، حاضر به گفتگو با دولت هند نیست.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به سران دولت هند گفت: شما با اقدامات خود، زندگی مردم کشمیر را فلج کرده‌اید، آنچه در ایالت‌های آسام، بنگال شرقی، مدهیه پرادش اتفاق افتاد برای همه ما واضح و روشن است، در حال حاضر هند از هم گسسته به نظر می‌آید، تصویب قانون جدید اصالت تابعیت و اعطای تابعیت صبر و تحمل را به پایان رساند و جرقه‌ای برای آغاز اعتراضات عمومی در مناطق مختلف هند شد.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: بر اساس اطلاعات واصله حصارهای مرزی واقع در خط کنترل(مرز پاکستان-هند) از 5 نقطه مختلف بریده شده است و هند نیز موشک‌هایی را در نزدیکی خط مرزی خود با پاکستان مستقر نموده است، اقدامات تجاوزگرانه هند به روی انظار عمومی پوشیده نیست، هند با نقض صریح حقوق بشر دسترسی بیماران به امکانات درمانی را محدود نموده است و نهادهای مدعی حقوق بشر باید اقدامات شنیع هند را مورد پیگیری قرار دهند.

وی تصریح کرد: من هفتمین نامه رسمی خود را به سازمان ملل متحد ارسال کردم و چین نیز بر اساس همین نامه از گروه ناظر نظامی سازمان ملل متحد خواستار ارائه گزارش به شورای امنیت شده است.

قریشی گفت: ما از وظایف خود غافل نیستیم، آنچه در عرصه سیاسی و دیپلماتیک در توان داریم به کار گرفته‌ایم، موج اعتراضات که در هند علیه اقدامات دولت در کشمیر به راه افتاده است دقیقاً عکس انتظارات دولت هند می‌باشد، در حال حاضر هیچ رهبر فرهیخته و دانایی وجود ندارد که با مواضع دولت فعلی هند موافق باشد، پاکستان در شرایط فعلی حاضر به گفتگو و رایزنی با هند نیست.

ارسال نظر

 
1