خبر فوری

 
 
قریشی در دیدار وزیر دولت انگلستان: خواهان توسعه همه جانبه روابط خود با بریتانیا هستیم
کد خبر :76893188

11:37 1400/04/03


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, شاه محمود قریشی, طارق احمد, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر دولت انگلستان در امور آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با وزیر دولت انگلستان ابراز داشت: پاکستان خواهان توسعه همه جانبه روابط خود با بریتانیاست.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با وزیر دولت انگلستان ابراز داشت: پاکستان خواهان توسعه همه جانبه روابط خود با بریتانیاست.

بر اساس جزئیات منتشر شده، لارد طارق احمد وزیر دولت انگلستان در امور آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار نمود.

در این دیدار در زمینه موضوعات مختلفی همچون مناسبات دوجانبه میان پاکستان و انگلیس و اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه به ویژه مسئله صلح افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با بیان اینکه اسلام آباد خواستار توسعه روابط و افزایش سطح همکاری های دوجانبه با لندن در تمام زمینه هاست خاطرنشان کرد: پاکستان سیاست های خود را بر مبنای اولویت های اقتصادی متمرکز نموده است و بر همین اساس ما خواهان توسعه روابط خود با بریتانیا در بخش تجاری و اقتصادی هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، خواستار ایفای نقش موثر دولت بریتانیا در جهت پیشبرد روند صلح افغانستان شد و گفت: توسعه پایدار اقتصادی و گسترش روابط میان کشورهای منطقه بدون ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان، این کشور در وضعیت شکننده و بسیار حساس قرار داده است، بریتانیا و جامعه جهانی باید برای برپایی صلح و ثبات در افغانستان وارد عمل شوند.

شاه محمود قریشی در ادامه با تمجید از اقدامات دولت بریتانیا در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا و تسریع روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: ما با راهنمایی های عمران خان نخست وزیر پاکستان علی رغم تمامی محدودیت های موجود و عدم امکانات لازم با اعمال قانون منع رفت و آمد هوشمند در سطح کشور با سومین موج ویروس کرونا مقابله نمودیم.

وی با اشاره به گسترش اقدامات اسلام هراسانه در جهان ابراز داشت: افزایش موج اسلام هراسی در جهان نگران کننده است و جامعه جهانی برای ریشه کن نمودن آن با همدیگر همکاری کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با وزیر دولت انگلستان وی را از آخرین اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند پس از اقدام یکجانبه دهلی نو در لغو خودمختاری این منطقه در 14 مرداد ماه 1398 آگاه ساخت.

 

ارسال نظر

 
1