خبر فوری

 
 
قریشی در دیدار با بلینکن: امیدوارم جهان افغانستان را تنها نخواهد گذاشت
کد خبر :1740195421

09:34 1400/07/02


برچسب ها : آنتونی بلینکن, اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و آمریکا, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, نیویورک, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار با مقامات کشورهای مختلف که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گردهم آمده اند، امروز جمعه با همتای آمریکایی خود دیدار نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار با مقامات کشورهای مختلف که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گردهم آمده اند، امروز جمعه با همتای آمریکایی خود دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود بر تشکیل دولت جامع با حضور همه جانبه احزاب و گروه های مختلف افغان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان ابراز داشت: امیدوارم جهان بار دیگر مرتکب اشتباه خود در تنها گذاشتن افغانستان نخواهد شد.

وی افزود: ما در افغانستان با یک حقیقت جدید سیاسی مواجه هستیم و بیانیه های افغانستان مبنی بر آتش بس، عفو عمومی و حفظ حقوق زنان امیدوار کننده است.

قریشی گفت: جامعه جهانی باید برای مقابله با فاجعه انسانی در حال گسترش در افغانستان اقدامات جدی را به کار بندد.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با همتای آمریکایی خود وی را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر هند و اقدامات ارتش هند علیه ساکنان این منطقه آگاه ساخت و مستنداتی از جنایات ارتش و پلیس هند را به وزیر امور خارجه آمریکا تقدیم نمود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این دیدار از همکاری پاکستان در زمینه خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان و همچنین تلاش های اسلام آباد برای برپایی ثبات در منطقه تقدیر نمود.

وی با ابراز خرسندی نسبت به دیدار با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: پیش از تنها به صورت تلفنی رایزنی های میان دو طرف صورت می گرفت، اما امروز در دیدار رو در رو موضوعاتی مختلف همچون آینده افغانستان و همچنین روابط دوجانبه میان اسلام آباد و واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1