خبر فوری

 
 
قریشی: ثبات افغانستان لازمه اساسی توسعه اقتصادی منطقه است
کد خبر :614681959

10:40 1398/09/19


برچسب ها : ترکیه, شاه محمود قریشی, قلب آسیا, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در «همایش قلب آسیا» در شهر استانبول ترکیه گفت: ثبات و امنیت افغانستان لازمه اساسی برای توسعه پایدار اقتصاد منطقه است.


 

استانبول: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در «همایش قلب آسیا» در شهر استانبول ترکیه گفت: ثبات و امنیت افغانستان لازمه اساسی برای توسعه پایدار اقتصاد منطقه است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در هشتمین نشست «قلب آسیا» با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور پاکستان و افغانستان اظهار داشت: هیچ کشوری به جز پاکستان نمی‌تواند مدعی روابط دیرینه و تاریخی با افغانستان باشد و برای آن آرزوی صلح و ثبات نماید.

وی افزود: پاکستان از چهار دهه گذشته، میزبان صدها هزار مهاجر افغان در خاک خود می‌باشد و در فعالیت‌های عمرانی و توسعه کشور همسایه خود (افغانستان) نقش بسیار مؤثری دارد، صرف یک میلیارد دلار جهت همکاری در توسعه افغانستان تنها بخش کوچکی از اقدامات پاکستان جهت توسعه افغانستان می‌باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد: «برنامه مشترک افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» چارچوب بسیار مهم برای تقویت روابط دوستانه میان اسلام آباد و کابل است.

قریشی در ادامه سخنان خود در جمع وزرای امور خارجه کشورهای مختلف حاضر در این نشست با تأکید بر عزم دولت پاکستان جهت ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان گفت: تلاش‌های حال حاضر جهت ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان گامی مثبت می‌باشد، پاکستان به دنبال آن است تا روند صلح افغانستان از طریق مذاکرات داخلی میان گروه‌های مختلف به نتیجه برسد و هیچ کس حق ندارد به دلیل منافع خود آسیبی به این فرآیند برساند.

وی در پایان از جامعه جهانی خواست با اقدامات و توافقات در سطح منطقه و بین‌الملل، نسبت به نیل به هدف صلح و امنیت در افغانستان همکاری نمایند.

ارسال نظر

 
1