خبر فوری

 
 
قتل پدر و پسری به اتهام عناصر تروریستی در شهرستان سوات
کد خبر :949175830

17:47 1401/07/17


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, تکذیب, سخنگوی تحریک طالبان پاکستان, سوات, عناصر تروریستی, قتل, محمد خراسانی, نیروهای امنیتی پاکستان,

اساس ادعای نیروهای امنیتی پاکستان در خصوص درگیری با عناصر تروریستی تحریک طالبان در تاریخ 16 مهر (8 اکتبر) در شهرستان سوات که در نتیجه آن دو عنصر تروریستی به هلاکت رسیدند، این خبر توسط سخنگوی گروه تروریستی و فرزند مقتول تکذیب شد.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | بر اساس ادعای نیروهای امنیتی پاکستان در خصوص درگیری با عناصر تروریستی تحریک طالبان در تاریخ 16 مهر (8 اکتبر) در شهرستان سوات که در نتیجه آن دو عنصر تروریستی به هلاکت رسیدند، این خبر توسط سخنگوی گروه تروریستی و فرزند مقتول تکذیب شد.

بر اساس جزئیات، محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: این دو فرد کشته شده توسط نیروهای امنیتی پاکستان به هیچ عنوان عضو یا تسهیل کننده گروه تحریک طالبان پاکستان نبوده اند.

در همین حال، پدر و پسر جان باخته در این حادثه به نام های علی سید 55 ساله از منطقه چکیسر شهرستان شانگله و انیس شناسایی شده اند.

به گفته منابع موثق، وقاص احمد برادر انیس در پی بیان جزئیات حادثه اظهار کرد: یکی از برادرانم به نام وقاص احمد در محل کارش با چند تبعه اهل افغانستان و ایلت پنجاب همکار بود که در یکی از روزها چک بانکی پدرم را دزدیده و پس از آن افرادی با در دست داشتن چک نزد پدرم آمدند و خواستار پرداخت هزینه چک شدند.

طی هفت روز گذشته به تاریخ 10 مهر (2 اکتبر) افرادی که چهره خود را با نقاب پوشانده بودند، انیس فرزند علی سید را از شهرستان سوات ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند که پس از گذشت چند روز در تاریخ 16 مهر (8 اکتبر) 4 فرد نقاب دار به همراه انیس وارد مغازه شده و بار دیگر از علی سید خواستار پرداخت چک شدند که در نتیجه آن، علی سید هر چهار فرد را به گلوله بست و تمامی آنان مجروح شدند.

در ادامه پس از زخمی شدن افراد ناشناس، نیروهای امنیتی پاکستان در محل حادثه حاضر شده و پدر و پسر را طی تیراندازی به قتل رساندند و آنان را عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان معرفی کردند تا پوششی برای فعالیت های باجگیری نیروهای امنیتی پاکستان از مردم مظلوم این کشور شود.

به گفته منابع ارتش پاکستان، چهار فرد مجروح شده شامل، فرمانده ذولفقار، سرجوخه گل صادق، نایب سرجوخه نصیر اقبال و سرباز ساجد شناسایی شده اند.

پس از این حادثه، وقاص احمد فرزند علی سید از رئیس دادگستری پاکستان و رئیس ستاد ارتش پاکستان خواستار تحقیقات دقیق و مفصل در مورد این حادثه گردید.

لازم به ذکر است که این نخستین باری نیست که نیروهای ارتش پاکستان دست به چنین اقدامت ظالمانه ای به ویژه باج گیری از مردم بی گناه می زنند بلکه ارتش و نیروهای سپاه مرزی پاکستان کارنامه درخشانی در زمینه باج گیری، ربودن افراد و قتل مردم بی گناه در ایالات مختلف به ویژه بلوچستان، سند و خیبر پختون خوا دارند.

ارسال نظر

 
1