خبر فوری

 
 
قتل خان محمد بگتی پس از ربوده شدن توسط نیروهای امنیتی از کراچی
کد خبر :1538215579

21:24 1399/05/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, بگتی,

خان محمد بگتی شب گذشته طی عملیات نیروهای امنیتی از کراچی ربوده شده و به قتل رسید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شیر محمد بگتی سخنگوی حزب جمهوری خواه بلوچستان در بیانیه ای ابراز داشت که سازمان های اطلاعاتی پاکستان شب گذشته طی عملیاتی خان محمد بگتی فرزند محمد علی بگتی ساکن کراچی را از منزلش ربوده و به شهادت رساندند. وی افزود: خان محمد بگتی پس از عملیات نظامی سال 2006 پاکستان در دیره بگتی ، در حال گذراندن زندگی مهاجرتی در مناطق مختلف ایالت سند بود. نیروهای امنیتی وی را در سال 2012 نیز ربوده و پس از هفت سال اسارت در 2019 آزاد کردند.

سخنگو در ادامه خاطر نشان کرد که این نخستین حمله به پناهجویان بگتی در پنجاب و سند نبوده و پیش از این نیز نیروهای اطلاعاتی پاکستان ده ها تن از پناهجویان بلوچ را از مناطق مختلف سند و پنجاب ربوده و به شهادت رسانده اند. روند قتل مهاجران بلوچ در ایالت های پنجاب و سند افزایش یافته و مورخ 10 مرداد (31 ژوئیه) نیز 5 تن از اعضای بگتی در منطقه راجن پر طی درگیری ساختگی شهید شدند و 15 مرداد نیز دو برادر از خاندان مری از منطقه مثالی حوالی شهر خیرپور ربوده شدند که تاکنون خبری از آنها در دست نیست.

شیر محمد بگتی با ابراز نگرانی شدید از سکوت سازمان های حقوق بشری در قبال اقدامات غیرقانونی، گفت: ما نگرانیم این سکوت منجر به افزایش آمار شهادت افراد ربوده شده بلوچ شود.  

ارسال نظر

 
1