خبر فوری

 
 
قاضی دادگاه عالی لاهور: ارتش پاکستان با اشغال اراضی مردم، به یک گروه اشغالگر تبدیل شده است
کد خبر :680546013

16:51 1400/02/09


برچسب ها : DHA, ارتش پاکستان, اشغال اراضی, اشغال زمین, دادگاه عالی لاهور, سازمان مسکن دفاع, لاهور,

قاضی ارشد دادگاه عالی لاهور حین بررسی پرونده زمین خواری سازمان مسکن دفاع DHA، سرتیپ ستی مدیر این سازمان و ارتش پاکستان را به دلیل اشغال اراضی مردم، گروه اشغال بزرگ توصیف کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| سه متقاضی به نام های حافظ ذوالفقار، راحیل توفیل و ذیشان محبوب سال گذشته 70، 50 و 5 کانال زمین از املاک وقف متروکه به دست آوردند، اما به گفته آنها سازمان مسکن دفاعی DHA آنها را از هر نوع ساخت و ساز منع کرد و گفت: این زمین از قبل تحت استفاده دی اچ ای است.

عبادالحق روزنامه نگار پوشش دهنده روند جلسه دادگاه عالی لاهور  اظهار داشت که قاضی ارشد پس از شنیدن این خبر اظهار داشت: ارتش که به یک گروه بزرگ اشغالگر تبدیل شده است. ارتش زمین 50 کانالی دادگاه عالی را به اشغال درآورده است.

گفتنی است محمد قاسم خان قاضی این پرونده مدیر اداره مسکن دفاعی DHA را در یک پرونده زمین خواری با تمام سوابق به دادگاه احضار کرد. وی به وکیل اداره نامبرده دستور داد تا به سرتیپ ستی مدیر اداره بگوید که او با درآوردن درجه و کلاه نظامی، در دادگاه حاضر شود، تا درصورتیکه زمین خواری او ثابت شد از همین جا با دست بند وی را به زندان بفرستد.

قاضی ارشد ضمن ابراز تاسف، گفت: چنین کاری را هیچکس انجام نمیدهد. وی افزود: به ثبت کننده خواهد گفت تا نامه ای در خصوص اشغال اراضی توسط ارتش را به فرمانده ارتش پاکستان ارسال کند. وی در ادامه حین بررسی پرونده با بیان اینکه چرا نباید تمامی مسولین سازمان مسکن دفاعی را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: همه این کار ها فقط به این دلیل انجام می شود که ارتش مدتهاست در قدرت بوده و خود به تنهایی قانونگذاری می کرد. اگر لباس پوش های نظامی مرتکب جرمی شوند، نمی توانند نجات یابند، خواه لباس ارتش باشد یا پلیس؛ وی افزود: پوشیدن لباس نظامی به این معنا نیست که شما اساس و اموال مردم را اشغال کنید.

قاضی ارشد به کمیسر لاهور و معاون وی دستور داد تا ضمن شناسایی زمین های دادگاه عالی، گزارش ارائه کنند.

ارسال نظر

 
1