خبر فوری

 
قاسم خان سوری: پاکستان برای روابط نزدیک برادرانه خود با آذربایجان ارزش قائل است
کد خبر :1903669293

13:51 1400/08/19


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, قاسم خان سوری, قره باغ, مجلس ملی پاکستان, معاون رئیس مجلس ملی,

قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی پاکستان طی سخنرانی در مراسم منعقد شده به منظور جشن سالگرد پیروزی آذربایجان در جنگ قره باغ به میزبانی مجلس ملی پاکستان، گفت: پاکستان برای روابط نزدیک برادرانه خود با آذربایجان که بر پایه های مستحکم دین، فرهنگ، تاریخ و احترام متقابل استوار هستند، ارزش قائل است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی پاکستان طی سخنرانی در مراسم منعقد شده به منظور جشن سالگرد پیروزی آذربایجان در جنگ قره باغ به میزبانی مجلس ملی پاکستان، گفت: پاکستان برای روابط نزدیک برادرانه خود با آذربایجان که بر پایه های مستحکم دین، فرهنگ، تاریخ و احترام متقابل استوار هستند، ارزش قائل است، و رهبری دو کشور احساس بسیار خوبی از حسن نیت و دوستی بایکدیگر را دارند و احساسات دوستی مشابهی در سطح مردمی نیز وجود دارد.

وی ضمن ستودن شجاعت و جرات نیروهای مسلح آذربایجان به منظور آزاد سازی مناطق اشغال شده توسط ارمنستان، اظهار داشت: این پیروزی که نیروهای مسلح آذربایجان تحت رهبری الهام رئیس جمهور دست یافته اند، در تاریخ معاصر نمونه آن وجود ندارد.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه آزادسازی مناطق اشغالی کار آسوده ای نیست، اما این امر درپی عزم و استواری نیروهای مسلح آذربایجان و شجاعت مردم این کشور محقق شده است، با ادای احترام و درود به جان باختگان آذربایجانی در این جنگ، گفت: پاکستان کشوری است که پیش از همه آذربایجان را به رسمیت شناخت و از موضع آذربایجان در سطوح بین المللی و منطقه ای در زمینه نگورنو قره باغ حمایت کرد.

معاون رئیس مجلس ملی پاکستان با شمردن جنایات ارتش هند در جامو و کشمیر، اظهار داشت: ارتش هند به منظور سرکوب جنبش آزادی خواه مردم کشمیر در کشمیر اشغالی، درحال ظلم و ستم علیه مردم مظلوم این منطقه اشغالی  است، آن روز نیز که مردم مظلوم کشمیر از اشغال هند آزاد شوند دور نیست و در فضایی توام با صلح و ثبات به زندگی خود ادامه خواهند داد. وی با تشکر از دولت های ترکیه و آذربایجان بابت حمایت از موضع پاکستان در قبال کشمیر، ابراز داشت: پاکستان، آذربایجان و ترکیه طی استراتژی مشترک درحال ایفای نقش در زمینه صلح و توسعه در منطقه هستند و سه کشور مصمم برای گسترش مناسبات در بخش های مختلف و افزایش روابط مردمی هستند.

سفیر آذربایجان در اسلام آباد در این بین ضمن تشکر و قدردانی از اسد قیصر رئیس مجلس ملی و معاون مجلس ملی پاکستان بابت برگزاری این مراسم، اظهار داشت که آذربایجان نیز برای روابط نزدیک دوستانه دوجانبه با پاکستان اهمیت قائل است و متمایل به تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه دو کشور هستیم.

ارسال نظر

 
1