خبر فوری

 
 
قاسم خان سوری: روابط میان پاکستان و ایران بر پایه های مستحکم دین، برادری، تاریخ و همسایگی استوار هستند
کد خبر :910473933

13:08 1400/07/20


برچسب ها : امیر آبادی فراهانی, ایران و پاکستان, پاکستان و ایران, روابط دوجانبه, قاسم خان سوری, گروه دوستی پارلمانی پاکستان-ایران, معاون رئیس مجلس ملی,

قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی پاکستان طی دیدار با آقای امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پاکستان-ایران با برجسته سازی روابط فیمابین، اظهار داشت: پاکستان و ایران دو کشور برادر اسلامی همسایه هستند که روابط شان بر پایه های مستحکمی چون دین، برادری، تاریخ و همسایگی استوار است ...


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی پاکستان طی دیدار با آقای امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پاکستان-ایران با برجسته سازی روابط فیمابین، اظهار داشت: پاکستان و ایران دو کشور برادر اسلامی همسایه هستند که روابط شان بر پایه های مستحکمی چون دین، برادری، تاریخ و همسایگی استوار است و افزایش مناسبات میان دو کشور، توسعه و رفاه منطقه ای را به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس مجلس ملی پاکستان ضمن تاکید بر تبادل منظم هیئت های پارلمانی و تقویت همکاری در بخش های تجارت و انرژی بین دو کشور، گفت: نمایندگان پارلمان می توانند نقش مهمی در تقویت بیشتر روابط دوجانبه ایفا کنند. وی همچنین بر لزوم توجه ویژه نسبت به فعالیت های تجاری در مرز مشترک پاکستان-ایران به منظور افزایش حجم تجاری نیز تاکید کرد و گفت: دولت فعلی اسلام آباد به همراه ایران، درتلاش برای تقویت روابط دوستانه با تمامی کشورهای همسایه است. اتحاد میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات پیش روی امت اسلامی در سراسر جهان ضروری است.

قاسم خان سوری با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی و ارتباط در سطح مردمی در این زمینه می تواند نقش مهمی ایفا کند، ابراز اطمینان کرد که این سفر هیئت پارلمانی ایران نقطه عطفی مهم در توسعه روابط پارلمانی دوجانبه بین دو کشور و گامی جدید در جهت افزایش همکاری و تفاهم بین قانونگذاری پاکستانی و ایرانی خواهد بود.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس هیئت دوستی پارلمانی پاکستان-ایران با برجسته سازی اهمیت روابط با پاکستان برای ایران، خاطر نشان ساخت که می توان از طریق همکاری پارلمانی و اقتصادی روابط فعلی را بیشتر تقویت بخشید.

وی ضمن قدردانی از عملکرد پاکستان در زمینه امنیت منطقه ای و تلاش های آن برای ایجاد اتحاد میان امت اسلامی، اهمیت روابط پارلمانی دوجانبه به منظور استحکام بیشتر روابط دوطرفه را مطرح کرد و گفت: خداوند متعال دو کشور پاکستان و ایران را از منابع طبیعی عظیمی برخوردار کرده که می توان از آنها برای هدایت مردم دو کشور در مسیر توسعه و رفاه استفاده کرد. وی علاوه بر تشکر از همتای پاکستانی خود بابت استقبال گرم، از وی به همراه هیئت پارلمانی برای سفر به ایران دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1