خبر فوری

 
 
فواد چودهری : خادم رضوی تحت حراست سازمان اطلاعات پاکستان و در مهمان خانه است
کد خبر :1732361269

13:25 1397/09/03


برچسب ها : پاکستان, پنجاب,

اسلام آباد : به گفته وزیر رسانه پاکستان فواد چودھری ، سازمان اطلاعات پاکستان رهبر جنبش لبیک پاکستان را به حراست خود درآورده است.



اسلام آباد : به گفته وزیر رسانه پاکستان فواد چودھری ، سازمان اطلاعات پاکستان رهبر جنبش لبیک پاکستان را به حراست خود درآورده است.
وی در پیام تویتر خود اینگونه نوشت که، به دلیل عدم لغو کردن تظاهرات غیر مسالمت آمیز این جنبش در تاریخ 25 نوامبر، مجبور به انجام این عملیات شدیم.

وی خاطر نشان کرد پس از دستگیری وی را به مهمان خانه سازمان اطلاعات منتقل کرده اند.

فواد چودهری افزود، جنبش تحریک لبیک پاکستان زیر سایه مذهب درحال سیاست کردن است. علاوه بر آن این جنبش در تظاهرات خود جان و مال مردم را نیز به خطر انداخته و موجب ایجاد ناامنی هایی شده است. از مردم نیز درخواست همکاری با مقامات دولتی را داریم.

لازم به ذکر است که دولت ایالتی پنجاب در سرتاسر ایالت پنجاب قانون 144 را عملی کرده است که تحت این قانون تجمع بیش از 5 نفر ممنوع شده است. گفتنی است حکومت ایالتی در این رابطه اعلامیه ای را نیز صادر و منتشر کرده است.
به نقل از جیو نیوز، تاکنون هزار و صد نفر از سرتاسر ایالت پنجاب دستگیر شده اند. گفتنی است این افراد به طور مستقیم یا غیر مستقیم در اغتشاشات جنبش تحریک لبیک پاکستان مداخلت داشته اند.

به نقل از ایکسپریس نیوز، در سرتاسر کشور پاکستان عملیات دستگیری افراد جنبش تحریک لبیک پاکستان ادامه دارد، افراد دستگیر شده مسئولین و رهبران تحریک لبیک پاکستان هستند.
گفتنی است به همراه خادم رضوی رهبر مرکزی این جنبش ، برخی دیگر از مسئولین این جنبش همچون آصف جلالی و پیر افضل قادری نیز دستگیر شده اند. پس از دستگیری خادم رضوی، نیروهای اطلاعاتی طی عملیات‌های مختلف تاکنون حدود 500 تن از رهبران و مسئولین این جنبش را در سرتاسر پاکستان دستگیر کرده اند.

این درحالی است که در بیشتر مناطق ایالت پنجاب تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس برای جلوگیری از اغتشاشات تعیین شده و شروع به فعالیت های خود نیز کرده اند.

ارسال نظر

 
1