خبر فوری

 
 
فواد چودری: مواد درسی مدارس دینی پاکستان در آمریکا تهیه و تدوین می شد
کد خبر :625719861

14:56 1398/01/10


برچسب ها : تروریسم, فواد چودری,

تروریسم و افراط گرایی با حمایت های غرب در پاکستان گسترش یافت، در سال 1980 میلادی نخستین گروه های افراط گرا و تروریست شکل گرفت و جهاد افغانستان آغاز گردید، محتوای درسی تدریس شده در مدارس پاکستان، در دانشگاه نبراسکای آمریکا تهیه و تدوین شده اند


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: مواد درسی تدریس شده در مدارس دینی پاکستان، در آمریکا تهیه و تدوین میگردید.

فواد چودری طی سخنانی در کارگاه رسانه ای تحقیقات سیاست گذاری اظهار داشت: اکنون دوره جنگ ترکیبی در رسانه است که در آن تمامی جنگ ها از طریق رسانه صورت میگیرد و حتی میتوان عقاید و تفکرات خود را بر اقوام دیگر مسلط نمود.

جنگ ترکیبی نامی دیگر از تبلیغات و توطئه است و تبلیغات به عنوان ابزاری برای جنگ رسانه ای استفاده میشود، حزب تحریک انصاف نخستین حزبی است که از رسانه های اجتماعی برای رساندن پیام خود استفاده نموده است.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی با حمایت های غرب در پاکستان گسترش یافت، در سال 1980 میلادی نخستین گروه های افراط گرا و تروریست شکل گرفت و جهاد افغانستان آغاز گردید، محتوای درسی تدریس شده در مدارس پاکستان، در دانشگاه نبراسکای آمریکا تهیه و تدوین شده اند، پاکستان به تنهایی در این موضوع حضور نداشته است، موضع پاکستان در قبال تروریست واضح و صریح اما اقدامات آن مناسب و کافی نبود و هند با استفاده از این موضوع، تلاش ها برای آزادی کشمیر را با تروریست و افراط گرایی مرتبط نمود.

وزیر اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: موضع اسلام آباد علیه تروریسم به خوبی در آمریکا مطرح نگردید و پاکستان نتوانست مواضع و نظریه های خود در قبال تروریسم را به طور موثر ابلاغ نماید، پاکستان در سال 1971 میلادی با تحریم رسانه های بین المللی در داکا اشتباه بزرگی را مرتکب شده است، که در نتیجه آن بیانیه هند مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفت و موضع پاکستان اعلام نگردید.

وی ادامه داد: در مبارزه با تروریسم نیز ما همین اشتباه را مرتکب شدیم و با آن سیاست ها پاکستان متحمل خسارت بسیار سنگینی شده است، اما اکنون ما در حال تبدیل پاکستان از یک منطقه امنیتی به یک کشور آزاد هستیم و از رسانه های بین المللی در این زمینه دعوت به عمل خواهیم آورد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی پولواما اظهار داشت: هند برای نخستین بار در جامعه جهانی تنها ماند و پاکستان توانست در  بیانیه ها هند را شکست دهد، نخست وزیر پاکستان همواره سخن از صلح و دوستی به میان آورد در حالی که هند به دنبال جنگ طلبی و اختلاف بود، حزب حاکم هند به منظور پیروزی در انتخابات به استفاده سیاسی از حادثه تروریستی پولواما روی آورد و مودی برای کسب آرا در انتخابات زندگی میلیون ها نفر از مردم عادی را دچار خطر نمود.

ارسال نظر

 
1