خبر فوری

 
 
فواد چودری: دو کشور ایران و عربستان سعودی باید به خودمختاری یکدیگر احترام گذارند
کد خبر :492945121

14:05 1400/02/17


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, عربستان سعودی, عمران خان, فواد چودری, فواد چودهری, نخست وزیر پاکستان, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی گفتگو با یکی از شبکه های عربستان سعودی، گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان تمایل خود برای خاتمه اختلافات منطقه ای بین ایران و عربستان سعودی را ابراز داشته است، این دو کشور باید به استقلال و خودمختاری یکیدیگر احترام گذارند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی گفتگو با یکی از شبکه های عربستان سعودی با بیان اینکه رابطه میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی براساس برادری است، اظهار داشت که این سومین سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی خواهد بود، دو کشور روابط دیرینه دفاعی نیز دارند. وی افزود: در خصوص مسئله کشمیر نگاه مان به سمت حاکمان عربستان سعودی است، عربستان سعودی می تواند نقش مهمی در حل این مسئله ایفا کند.

وزیر اطلاع رسانی فدرال پاکستان در ادامه اظهار داشت: عمران خان نخست وزیر پاکستان تمایل خود برای خاتمه اختلافات منطقه ای بین ایران و عربستان سعودی را ابراز داشته است، ما باید ببینیم که پاکستان چگونه می تواند برای گفتگوی میان ایران و عربستان سعودی نقش تسهیل آمیز را داشته باشد. این دو کشور باید به استقلال و خودمختاری یکیدیگر احترام گذارند، عمران خان نخست وزیر پاکستان در خصوص بیانیه اخیر ولیعهد سعودی در زمینه گفتگو با ایران نقش آفرینی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: عمران خان نخست وزیر پاکستان در این سفر به عربستان سعودی در خصوص مشارکت اقتصادی دو کشور از جمله مشارکت استراتژیک، شورای عالی هماهنگی و مشارکت رسانه ای گفتگو خواهد کرد. عمران خان روابط شخصی خوبی با رهبری عربستان سعودی دارد، این روابط مبنی بر برادری و محبت متقابل هستند. ما از خدمات رهبری عربستان برای جهان اسلام مطلع هستیم و می خواهیم بدانیم که پاکستان چگونه می تواند برای تسهیل گفتگوی میان ایران و کشور عربستان سعودی ، آسانی ایجاد کند.

ارسال نظر

 
1