خبر فوری

 
 
فضل الرحمن: آمریکا که با طالبان صلح کرد، طبیعتا ما نیز برای آنها غیرقابل قبول نخواهیم بود
کد خبر :247024375

14:22 1400/09/29


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, سردمداران, فضل الرحمان, مولانا فضل الرحمن, نواب اسلم رئیسانی, هیئت حاکمه پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان, کویته,

فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (ف) طی گفتگو با مطبوعات پس از نشست با نواب اسلم رئیسانی سروزیر اسبق ایالت بلوچستان، گفت: برخی از قدرت ها نمی خواهند حزب مذهبی چون ما روی کار بیاید آنها فکر می کنند اگر ما روی کار آییم، معلوم نیست که آمریکا و کشورهای غربی چه فکری خواهند کرد؟ حالا که آمریکا و کشورهای غربی با طالبان و امارت اسلامی افغانستان صلح کردند، چرا ما باید برای آنها غیر قابل قبول باشیم؟


کویته: به گزارش راز نیوز| فضل الرحمن رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (ف) طی گفتگو با مطبوعات پس از نشست با نواب اسلم رئیسانی سروزیر اسبق ایالت بلوچستان، در پاسخ به سوالی اظهار داشت که ما روابط خوبی با طالبان افغانستان داشته ایم و داریم و حزب ما از روز نخست حامی سیاسی طالبان بوده است، خوب حالا اگر آمریکا به آنها گفت تروریست، به ما چه، ما که بر این باور نیستیم.

 وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی قدرت هایی که آنها را "قدرت های غیر قابل دیدن" در پاکستان عنوان کرد، گفت: برخی از قدرت ها نمی خواهند حزب مذهبی چون ما روی کار بیاید و حکومتداری کند، این تفکر برگرفته از غرب می باشد، قدرت هایی که مقابل فعالیت های ما مانع تراشی می کنند، به آنها پیام می دهم که به این کارهای خود پایان دهند، آنها فکر می کنند اگر ما روی کار آییم، معلوم نیست که آمریکا و کشورهای غربی چه فکری خواهند کرد؟ حالا که آمریکا و کشورهای غربی با طالبان و امارت اسلامی افغانستان صلح کردند، چرا ما باید برای آنها غیر قابل قبول باشیم؟

وی طی صحبت در رابطه با پیروزی این حزب در انتخابات شهرداری ایالت خیبر پختون خوا، گفت: حزب ما قبلا هم قدرتمند ترین حزب در این ایالت بود و حالا هم هست، و پیروزی امروز نماینده ما این امر را ثابت کرد که دولت ایالتی و فدرال دست نشانده هستند، ما بهتر از اینها (حزب حاکم فعلی "تحریک انصافPTI") می توانیم کشور را اداره کنیم، چون کشورداری را بلدیم.

وی در مورد احتمال الحاق اسلم رئیسانی به حزب جمعیت علمای اسلام، اظهار داشت: نواب اسلم رئیسانی همواره در امور پارلمانی حزب جمعیت علمای اسلام (ف) را حمایت کرده است، ایشان فردی است که سیاست کشوری و ایالت بلوچستان را می داند، اگر ایشان بخواهند ما استقبال خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1