خبر فوری

 
 
فرمانده کل نیروهای اف سی:دشمن به دنبال تغییر وضعیت پاکستان همچون لیبی و یمن است
کد خبر :1001341121

10:54 1397/08/17


برچسب ها : بلوچستان, ندیم احمد انجم, نیروهای امنیتی اف سی,

در گشته طی یک سال تعداد 15 هزار زائر از طریق مرز تفتان وارد خاک ایران میشدند و اکنون تعداد 150 هزار زائر از این مسیر عبور میکنند و هیچگونه مشکل امنیتی در این زمینه وجود ندارد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،ژنرال ندیم انجم فرمانده کل نیروهای مخصوص اف سی ایالت بلوچستان در کمیسیون امور داخلی در مجلس سنای پاکستان گفت:دشمن در تلاش است تا شرایط پاکستان را به سمت وضعیتی همانند کشورهای لیبی و یمن بکشاند.

وی در اجلاس تشکیل شده در کمیسیون امور داخلی مجلس سنا خبر داد احزاب و گروه های مسلح مختلفی همچون حزب جمهوری خواه بلوچ(BRA)، ارتش آزادی بخش بلوچستان(BLA)، جبهه آزادی بخش بلوچ(BLF) و لشگر بلوچستان در حال فعالیت در ایالت بلوچستان هستند،در بلوچستان نژاد پرستی و مذهب گرایی وجود دارند.

وی در پاسخ به یک سوال اظهار داشت:برادر اختر جان مینگل سرکردگی لشگر بلوچستان را بر عهده دارد و با نام جاوید مینگل شناسایی شده است.

وی در ادامه افزود:در بلوچستان هیچ نشانه ای از حضور داعش وجود ندارد و ما تمام ایالت را از لوث لشگر جنگوی نیز پاک کرده ایم.

وی گفت:تمامی این گروه فرقه گرا و نژاد پرست از سوی سازمان های اطلاعاتی هند(RAW) و سازمان اطلاعات افغانستان(NDS) پشتیبانی میشوند.

ژنرال ندیم انجم خاطر نشان کرد:افغانستان تصویر من و یکی از فرماندهان من را منتشر کرده و گفته است 2 تروریست را بازداشت و پس از آن آزاد کرده ایم،سی درصد از نیروهای ما در مرزها حضور دارند و 70 درصد برای امنیت عمومی در حال انجام وظیفه هستند.

وی با انتقاد از رسانه ها اظهار داشت:رسانه های ما تنها خبرهای انفجار و حوادث تروریستی در بلوچستان را مورد پوشش قرار میدهند و موفقیت ها را نشان نمیدهند.

وی در ادامه گفت:ما تا کنون موفق به کشتن 133 تن از فرماندهان تروریست ها شدیم و 653 نفر نیز تسلیم گردیدند و 57 تن نیز زخمی شدند.

ژنرال ندیم انجم به کمیسیون امور داخلی خبر داد:عملیات حصار کشی میان مرز افغانستان و پاکستان ادامه دارد،در 4 و 5 می سال گذشته نیروهای افغانستان با تیراندازی به سمت خاک پاکستان باعث کشته شدن شهروندان پاکستانی شده بود و ما نیز واکنش مناسبی نسبت به آن نشان دادیم.

وی گفت:ما تا کنون 14 هزار و 885 کیلو مواد منفجره کشف و ضبط کردیم که تمامی این مقدار از افغانستان وارد شده بود،بزرگترین حمله تاریخ علیه دفتر مرکزی بخش فرماندهی صورت گرفت اما تمامی چهار فرد انتحاری به هلاکت رسیدند.

وی افزود:ما تمامی تلاش های خود را برای حفاظت از برادران هزاره را انجام خواهیم داد،تاکنون میزان قابل توجهی از حملات علیه هزاره ها کاسته شده است،این توطئه دشمنان است که با رونق بخشیدن به فعالیت های تروریستی،بلوچستان را آزاد کنند.

وی در ادامه خبر داد:70 درصد از خاک بلوچستان و تامین امنیت آن بر عهده ماست،ما با تمامی سازمان های دولتی به صورت هفتگی ملاقات میکنیم.

وی با اشاره با زائران عتبات عالیات که از طریق مرز زمینی و خاک بلوچستان وارد ایران میشوند گفت:در گشته طی یک سال تعداد 15 هزار زائر از طریق مرز تفتان وارد خاک ایران میشدند و اکنون تعداد 150 هزار زائر از این مسیر عبور میکنند و هیچگونه مشکل امنیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت:دشمن سعی دارد تا شرایط پاکستان را همانند شرایط وخیم کشورهای یمن و لیبی تبدیل نماید و ما با همراهی مردم بلوچستان،تمامی اهداف دشمنان را با شکست مواجه کرده ایم،بلوچستان به میدان بازی بزرگ جهانی تبدیل گشته است.

پیش از این،سرفراز بگتی وزیر سابق امور داخلی ایالت بلوچستان خبر داد ما در بلوچستان یک مرکزی را ایجاد کردیم که در آن تمامی نمایندگان سازمان های اطلاعاتی حضور داشتند.

وی گفت:ما نابرابری میان سازمان های دولتی و ارتش را خاتمه بخشیدیم و اکنون همه تحت یک برنامه به دنبال توسعه و آبادانی کشور هستند.

در این اجلاس کمیسیون امور داخلی مجلس سنای پاکستان،حکم دادگاه عالی در خصوص پرونده آسیه بی بی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سناتور جاوید عباسی در این اجلاس اظهار داشت:عمران خان نخست وزیر پاکستان در ابتدا سخنرانی بسیار خوب و مناسبی را در واکنش به اقدامات معترضین ایراد کرد اما پس از آن با معترضین و آشوب گران به توافق رسید.

وی گفت:در دوران تظاهرات،دولت برای اقدام مناسب و واکنش به چالش کشیده شد و مردم به علت آشوب سراسری دچار مشکلات بسیاری شدند،دولت از نقشه و برنامه های تظاهرات کنندگان آگاه بود اما برای مقابله با آن هیچ اقدامی را انجام نداد.

ارسال نظر

 
1